Website in Publisher gemaakt. Goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allecram

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
Ik heb begin 2008 een website gemaakt in Publisher (op mijn eentje en als leek zonder voorkennis). Neem maar even een kijkje op www.goudvanoud.eu voor jet resultaat.
Nu lees ik regelmatig dat dat geen goede Keuze is maar volgens mij werkt ze fantastisch.
Ik wil nu ook graag een gastenboek toevoegen op deze site (en liest gratis)
Welk gastenboek is het beste en eenvoudigste?
Moet ik eerst een pagina gastenboek toevoegen op mijn website waar dan het resultaat zichtbaar wordt voor de gebruiker of hoe werkt dat?
Wie kan me helpen?????

Alvast bedankt
allecram

In Firefox werkt de pagina toch niet zo fantastisch..

Heel veel links bijvoorbeeld werken dan niet!

Hoewel de site vol fouten zit (zoals 99% van het web) ziet ie er wel hetzelfde uit in de meeste browsers zo te zien, dus dat is opzich wel goed :)

Wat betreft een gastenboek, er zijn een heleboel opties... er zijn externe gastenboeken (op een andere site) en allerlei mogelijke downloads. Het is alleen wel zo dat als je een gastenboek op je site zet je het zelf een stukje zult moeten programmeren (en dan niet in Publisher maar in code)

Het beste kun je gewoon even rondzoeken op Google en kijken wat je tegen komt en het eea proberen; mocht je er niet uitkomen kun je altijd nog hier vragen natuurlijk!

EDIT: Welke links dan niet? Heb ik daar overheen gekeken? :/ Bij mij lijkt alles te werken.

Laatst bewerkt:
Ik heb begin 2008 een website gemaakt in Publisher (op mijn eentje en als leek zonder voorkennis). Neem maar even een kijkje op www.goudvanoud.eu voor jet resultaat.
Nu lees ik regelmatig dat dat geen goede Keuze is maar volgens mij werkt ze fantastisch.
Ik wil nu ook graag een gastenboek toevoegen op deze site (en liest gratis)
Welk gastenboek is het beste en eenvoudigste?
Moet ik eerst een pagina gastenboek toevoegen op mijn website waar dan het resultaat zichtbaar wordt voor de gebruiker of hoe werkt dat?
Wie kan me helpen?????

Alvast bedankt
allecram

Tja, Publisher is niet zo'n geweldig programma, maar de website die je laat zien vind ik prima. Geen hoogstaand kunstwerk, maar het doet wat het moet doen!

Publisher is best 'n goed programma, maar het is niet bedoeld om websites mee te maken. Het zou Microsoft sieren als ze dat eindelijk ook 'ns duidelijk zouden vermelden.
Publisher (en Word en FrontPage) gebruiken voor de opmaak vml, Vector Markup Language. Dat is geen standaardtaal en kan alleen door Internet Explorer worden gelezen, niet door andere browsers.
In jouw site zit 'n gigantische hoeveelheid vml, helaas. Dat betekent dat je er helemaal niets aan kunt veranderen, behalve helemaal opnieuw beginnen met iets wat echt bedoeld is om websites te maken. (Kan 'n gratis programma zijn, 'n betaald, en ook Microsoft heeft tegenwoordig programma's die goede code voor 'n site maken.)
vml is 'n dermate onoverzichtelijke warboel, dat het gewoon onmogelijk is om 'n fout handmatig te corrigeren.

Maar als ik jouw site even bekijk in Firefox, Opera en Google Chrome (dan heb je de drie belangrijkste manieren van weergeven buiten Internet Explorer gehad), dan heb je heel veel geluk gehad: het werkt overal.
(De niet-werkende links zitten, denk ik, bij de pagina Service. Dat blijkt 'n afbeelding te zijn waar links op staan. Ik heb me ook suf zitten kllikken, grinnik. Anders zou ik graag even horen welke links dat zijn).

Kortom: alles lijkt te werken bij 'n snelle controle. Maar je loopt wel, bij elke verandering of uitbreiding, het risico dat het dan niet meer werkt omdat er iets wordt toegevoegd waar andere browsers niet mee uit de voeten kunnen. Dat risico geldt trouwens ook voor Internet Explorer 8, in mindere mate, want die heeft soms ook problemen met de capriolen van vml.

Je kunt dus kiezen:
* helemaal opnieuw beginnen, wat heel veel werk is;
* de gok nemen dat het ook in de toekomst goed blijft gaan.
'n Goed advies is eigenlijk niet te geven, want het ligt voor 'n groot deel aan je interesse in sites bouwen, de tijd die je hebt, e.d.

'n Ander iets: je hebt nogal wat downloads in powerpoint-formaat en als doc. Vooral met die powerpoint sluit je nogal wat mensen uit, omdat niet iedereen dat kan bekijken. Maar dat staat verder los van hoe je site is gemaakt, want ook met standaardcode kun je 'n powerpoint-download maken.

Voor 'n gastenboek kun je misschien 'ns hier kijken. Dit is 'n redelijk betrouwbare site die je niet opzettelijk naar 'n gastenboek met 'foute' pop-ups en zo zal sturen:
http://www.mijnhomepage.nl/guestbooks.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan