Website in Word ontwikkeld.....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo mensen,

Heb even een vraag over het ontwerpen van een website via Word.
Ik ben niet zo thuis in het web site ontwerpen, maar was zo Microsoft Word
aan het goochelen en kwam al een heel eind. En dat zonder dat je al te veel
verstand hoeft te hebben van HTML...:rolleyes:

Nu liep ik echter tegen het probleem aan dat de pagina die ik ontwikkeld had er
in Word best goed uitzag, alle (hyper)links werkte en alle tekst, buttons, etc werkte
ook. Ga ik vervolgens deze pagina opslaan als een HTML pagina en ik open
hem vervolgens bijv. in Internet Explorer, dan staan de tekst kaders en plaatjes
allemaal door elkaar of over elkaar heen. De hyperlinks werken nog wel, maar het lijkt
net alsof alles door elkaar is geschud :confused:

Wie kan mijn in Jip & Janneke taal uitleggen wat er fout gaat en nog beter hoe ik dit
kan oplossen....!!? En nogmaals ik heb helemaal geen kaas gegeten van HTML...
Ik bedoel ik kan er wel iets van maken, maar om in HTML te programmeren wordt een
ramp..:rolleyes:

Alvast bedankt voor jullie hulp

Remy

Waarom Word? Als beginner kun je dan beter gebruik maken van Frontpage (Of Dreamweaver)

Toch is het beter om het gewoon zelf te doen, dus zonder hulp van een programma.
Over het algemeen zorgen die voor allerlei "rommel-code" tussen de daadwerkelijk zinvolle code.

Sowieso kun je niet programmeren in HTML, maar dat terzijde.

Waarom lees je niet gewoon een HTML-tutorial? HTML is verschrikkelijk makkelijk, en het enige dat je nodighebt it Google en Kladblok. Verder niets. Gewoon een beetje spelen en je komt een heel eind.
Websites maken in Word is het slechtste idee dat ik hier in tijden voorbij het horen komen. ;)

Waarom Word? Als beginner kun je dan beter gebruik maken van Frontpage (Of Dreamweaver)

Toch is het beter om het gewoon zelf te doen, dus zonder hulp van een programma.
Over het algemeen zorgen die voor allerlei "rommel-code" tussen de daadwerkelijk zinvolle code.

Dreamwaver iemand die bijna niks van html afweet dreamweaver aanraden????
Beter Nvu!
Nvu is gratis en goed voor beginners, dreamweaver is super duur en best ingewikkeld!
( ik download dreamweaver gewoon maar misschien als hij ook niks van p2p afweet heefd het geen zin)

Dreamweaver ingewikkeld? Het is een programma uit dezelfde categorie als FP...

De ingebouwde references van Dreamweaver zijn prima in orde, alle tags zijn erin terug te vinden met uitleg. Daarbij is HTML niet het enige, ook PHP-, ASP- en MySQL-functies worden ondersteund.

Of dit bij FrontPage ook zo is weet ik niet.

Maar zoals ik al zei: "het beter om het gewoon zelf te doen."
Met HTML kan niet veel fout gaan en je gebruikt toch vaak dezelfde tags...

Hey folks,

Super dat jullie zo snel en goed reageren, maar zoals al gezegd ik was wat aan het
prutsen binnen Word en zag dat je ook een soort van website in elkaar kon knutselen.
Ik ben in het verleden ook wel eens aan de slag geweest met Frontpage, is tenslotte
ook een MS product...:) En het een zal vast nog wel makkelijker zijn als het ander,
maar mijn vraag was dus eigenlijk, óf en hoe ik het verschil in opzet kan verhelpen.

Ik bedoel dan dat in de editor (Word) alles goed lijkt en dat het eindresultaat zo rommelig is........ Ik wil dus eigenlijk meer de essentie weten van wat ik mogelijk fout heb gedaan met ontwerpen....;) Ik zit dit namelijk meer vanuit mijn werkplek te doen, en daar staat
alleen maar een office pakket geinstalleerd op de pc´s. Ik kan dus ook niet zomaar een
ander software pakket gaan installeren en moet het dus met deze middelen zien klaar
te krijgen...:o Vandaar deze vraag hoe dit op te lossen met Word als programma

Groeten,

Remy

Hey folks,

Super dat jullie zo snel en goed reageren, maar zoals al gezegd ik was wat aan het
prutsen binnen Word en zag dat je ook een soort van website in elkaar kon knutselen.
Ik ben in het verleden ook wel eens aan de slag geweest met Frontpage, is tenslotte
ook een MS product...:) En het een zal vast nog wel makkelijker zijn als het ander,
maar mijn vraag was dus eigenlijk, óf en hoe ik het verschil in opzet kan verhelpen.

Ik bedoel dan dat in de editor (Word) alles goed lijkt en dat het eindresultaat zo rommelig is........ Ik wil dus eigenlijk meer de essentie weten van wat ik mogelijk fout heb gedaan met ontwerpen....;) Ik zit dit namelijk meer vanuit mijn werkplek te doen, en daar staat
alleen maar een office pakket geinstalleerd op de pc´s. Ik kan dus ook niet zomaar een
ander software pakket gaan installeren en moet het dus met deze middelen zien klaar
te krijgen...:o Vandaar deze vraag hoe dit op te lossen met Word als programma

Groeten,

Remy
Dat moet je niet met Word willen oplossen. Als je gewoon een tutorial HTML op internet zoekt, kun je gewoon in Kladblok HTML gaan schrijven.

Goed ik zal eens gaan kijken of ik iets op internet vind waarin mij het HTML duidelijker wordt uitgelegd, maar zoals al gezegd is het jammer dat niemand kan zeggen wat er in Word fout is gegaan.
Want eigenlijk werk je net als in Frontpage allemaal met HTML code´s die je alleen niet
direct ziet omdat de programma´s dat voor je doen op de achtergrond.
Ik denk dat als ik de vraag had gesteld vanuit Frontpage oogpunt, de vraag precies hetzelfde was geweest, want ik weet nu nóg niet waarom de tekstvakken en buttons
allemaal zo door elkaar staan. Of ik nu dus vanuit Word, Frontpage of wat dan ook de
pagina opsla als HTML, de uitvoer ziet er anders uit en daar wilde ik eigenlijk alleen maar
antwoord op...

Máár we blijven het proberen :) ;)

Remy

Hmm plaats anders de HTML code hier eens...

Ik hoop dat wij er wat wijs uit kunnen worden want ik verwacht allerlei MS rotzooi ertussen:p

He people....

Ben al aan de gang gegaan met Frontpage...:D Werkt ietwat makkelijker.

Thanx voor jullie adviezen..:thumb: :thumb:

Zal vast gaan lukken, ben al een heel eind (op de goede weg !!:D )
Zo niet dan horen jullie het wel weer...!!!

THANX

Remy

Hallo daar is ie weer....:)

Zoals al aangekondigd heb ik denk ik met nog één keer jullie hulp het probleem opgelost.
Ik weet zo niet of ik in deze post mag verder gaan omdat ie eigenlijk al opgelost staat,
maar dan zie ik het vanzelf als de Mod hem verplaatst..:o

Zoals gezegd heb ik met Frontpage wel een hoop bereikt en is de pagina in zoverre gereed
Nu heb ik echter het probleem dat mijn site zich niet aanpast aan de grootte van het
venster van IE. Dat wil zeggen dat als de IE browser bijv. kleiner geopend wordt, de tekst door elkaar staat, open ik het scherm echter volledig dan is alles weer goed.

De website past zich dus aan aan de browser grootte..:(
kan ik dit nog ergens instellen dat mijn pagina dus intact blijft ook al is het scherm
niet gemaximaliseerd...!?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Remy

Het komt waarschijnlijk omdat je percentages bij height's en width's hebt gebruikt. Wanneer je deze veranderd in vaste waardes in pixels dan moet het opgelost zijn.

Voorbeeld
HTML:
<table width="100" height="500" cellspacing="0" cellpadding="0">

Hé deviltje

Bedankt, ik zal de code us ff checken.....

:thumb:

Groeten

Remy

Ik kan je wel vertellen wat er in word is misgelopen;)
Als je websites maakt in word, typ je niet zelf de code.
Je laat word dat eigenlijk een beetje doen:rolleyes:
En zoals Tha Devil al zei, plaatst word een heleboel rommel in je code:(
Dus is het eigenlijk best dat je zelf html schrijft.
Frontpage lukt mischien nu wel goed, maar ooit moet je toch eens
gaan beginnen met html:)

grts

ceke:thumb:

Hè verdorie...

Nog lukt het niet....:mad: Ik zie meerdere regels staan zoals Tha Devil aangeeft..
Moet ik nu bij alle regels die % tekens weghalen of alleen bij een bepaalde regel??

Hellup..:eek:

Waarschijnlijk hoef je de eerste percentages alleen aan te passen die je tegenkomt.

Misschien is het handig om een online voorbeeld te laten zien en dat je daarop aangeeft wat je anders wilt hebben.

Waarschijnlijk hoef je de eerste percentages alleen aan te passen die je tegenkomt.

Misschien is het handig om een online voorbeeld te laten zien en dat je daarop aangeeft wat je anders wilt hebben.

Tha Devil,

Wat bedoel je met online laten zien..?? Ik heb de site niet online en die komt ook niet
echt online. Hij moet alleen op het intranet van mijn werk zichtbaar worden...;)
En hij moet dus wel in de juiste verhouding blijven ook al is het scherm niet gemaximaliseerd..

Kan ik anders de bestanden naar je mailen of iets anders zodat je er eens een blik op
kunt werpen...?

Alvast bedankt

Remy

Gooi die code anders gewoon eens hier neer.

Gooi die code anders gewoon eens hier neer.

Als jullie me een voorzetje geven hoe ik dit moet doen.....Alleen de html code via notepad of iets anders??? laat het maar even weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan