Website in zoekmachines

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emilie1

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2010
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een website gemaakt met Studio Webdesign 4 Pro en heb daarin zoekwoorden toegevoegd voor de zoekmachines. Als ik nu mijn website zoek in Google dan komt deze wel naar voren alleen is dan de titel: Home.
Weet iemand hoe ik dat aan kan passen? Nu weet natuurlijk niemand wat het precies is.
Ook zie ik onder home ook nog een aantal andere pagina's van mijn website staan. Ik wil alleen mijn Home-pagina in de zoekmachines hebben, kan ik dat ook aanpassen?
 
Ook zie ik onder home ook nog een aantal andere pagina's van mijn website staan. Ik wil alleen mijn Home-pagina in de zoekmachines hebben, kan ik dat ook aanpassen?
Plaats in de root van je domein een bestand genaamd robots.txt, met de volgende inhoud:
Code:
User-agent: *
Disallow: /webexercises/

En dan 'webexercises' vervangen door de map die voor jou van toepassing is. Want 'webexercises' is een voorbeeld ontleend aan mijn eigen site.

[edit]Ik bedoel dus dat je met die code de mappen opgeeft, waarvan jij wilt dat zoekmachines daar juist niet gaan zoeken.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Die methode met robots.txt is niet altijd waterdicht. Die is alleen betrouwbaar als er vanaf internet geen enkele link naar 'n pagina leidt. Als er 'n link naar 'n pagina die niet geïndexeerd mag worden ergens staat, volgt de spider gewoon die link en leest de hele robots.txt niet.
Als er dus ergens links zouden kunnen staan, moet je in elke pagina in de head zetten:
HTML:
<meta name = "robots" content="noindex, nofollow">
Nu zal 't ook bij 'n rechtstreeks bezoek vanaf 'n link ergens niet worden geïndexeerd, hoewel niet alle zoekmachines zich hieraan houden (Google, Yahoo! en Bing wel).
(Als je als doctype xhtml gebruikt, moet je dit neerzetten:
HTML:
<meta name = "robots" content="noindex, nofollow" />

Ik neem aan dat je met 'zoekwoorden' keywords bedoelt? Die worden door Google en voorzover ik weet ook Yahoo! en Bing genegeerd vanwege alle belazerij die ermee is uitgevoerd in het verleden. Als je ze gebruikt, heeft het alleen zin als ze ook op de pagina zelf voorkomen.
Wat je bedoelt met dat je alleen 'Home' krijgt te zien in de titel is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat dat het enige is dat je ziet in de zoekindex van Google, als je zoekt naar jouw pagina?
 
Ja dat bedoel ik inderdaad.

Dat van die robots bestanden zal ik morgen wel even bekijken, want ik ben niet handig met HTML. Mischien dat iemand ook weet hoe ik dat op een makkelijke manier met dat programma kan regelen?
 
Dat is wat moeilijk te zeggen zo, zonder site.
Het kan zijn dat er gewoon geen tekst op je pagina staat. 'n Spider van 'n zoekmachine kan geen plaatjes of zo zien, alleen aan tekst heeft hij wat.
't Kan zijn dat je in de <title> (in de head) als <title> Home hebt opgenomen. Daar hoort 'n titel te staan die de pagina kort beschrijft.
't Kan zijn dat je in de <description> (in de head) Home heb ... Exact 't zelfde verhaal als voor title :d
Als je preciezere tips wilt hebben, moet je even de link naar je site geven.
Als je echt alleen maar 'Home' ziet, is dat wel vreemd. Als dat namelijk de title of description is, zal Google zelf al naar andere tekst zoeken, normaal genomen. En als die er niet is, als er gewoon helemaal geen tekst is, word je normaal genomen niet geïndexeerd. Dus dit lijkt vreemd.
 
Hoi Emilie1,
Gezien! :)
Inderdaad geeft Google nu als titel "Home" als je "Verkeersschool" met de naam opvraagt
Dat komt omdat in een vorige versie van de home-pagina stond:
HTML:
<title>Home</title>
  • Dat kan je zien als je de broncode opvraagt van wat Google in zijn "cache" (pagina-kopie van een tijdje geleden) heeft staan.
De Google-robot heeft de pagina een weekje geleden opgemerkt (op 26 april 2010), en wat er toen op stond genoteerd voor z'n titel en beschrijving. Intussen is de pagina (gisteren voor 't laatst) veranderd. In het echt staat er nu:
HTML:
<title>Verkeersschool [naam] - Home</title>
Over een tijdje (een paar weken, een maand, 1,5 maand) zal de Google-bot wel weer eens langskomen, en dan zien dat er een nieuwe pagina is (nieuwe datum van plaatsen op het web). Dan wordt automatisch de titel bijgewerkt (en ook de inhoud van de cache ververst).
  • Voor de andere pagina's geldt hetzelfde. Die heten nu nog "Contact", "Praktijk", enz.; ook nog zonder het voorafgaand "Verkeersschool [naam] - Contact" enz.
Jij hebt dus niet echt iets fout gedaan, en kan er ook niet zo gauw iets aan veranderen. Even geduld (want de Google-bots moeten ook nog wat andere miljoenen pagina's checken op eventuele updates), en het zal vanzelf goed komen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Hier de naam weggehaald, zodat deze helpmij-pagina uit de Google-resultaten verdwijnt als je op de naam v/d verkeersschool zoekt. ;) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Die methode met robots.txt is niet altijd waterdicht. Die is alleen betrouwbaar als er vanaf internet geen enkele link naar 'n pagina leidt. Als er 'n link naar 'n pagina die niet geïndexeerd mag worden ergens staat, volgt de spider gewoon die link en leest de hele robots.txt niet.
Als er dus ergens links zouden kunnen staan, moet je in elke pagina in de head zetten:
HTML:
<meta name = "robots" content="noindex, nofollow">
Nu zal 't ook bij 'n rechtstreeks bezoek vanaf 'n link ergens niet worden geïndexeerd, hoewel niet alle zoekmachines zich hieraan houden (Google, Yahoo! en Bing wel).
(Als je als doctype xhtml gebruikt, moet je dit neerzetten:
HTML:
<meta name = "robots" content="noindex, nofollow" />

Ik neem aan dat je met 'zoekwoorden' keywords bedoelt? Die worden door Google en voorzover ik weet ook Yahoo! en Bing genegeerd vanwege alle belazerij die ermee is uitgevoerd in het verleden. Als je ze gebruikt, heeft het alleen zin als ze ook op de pagina zelf voorkomen.
Wat je bedoelt met dat je alleen 'Home' krijgt te zien in de titel is me niet helemaal duidelijk. Bedoel je dat dat het enige is dat je ziet in de zoekindex van Google, als je zoekt naar jouw pagina?

Plaats in de root van je domein een bestand genaamd robots.txt, met de volgende inhoud:
Code:
User-agent: *
Disallow: /webexercises/

En dan 'webexercises' vervangen door de map die voor jou van toepassing is. Want 'webexercises' is een voorbeeld ontleend aan mijn eigen site.

[edit]Ik bedoel dus dat je met die code de mappen opgeeft, waarvan jij wilt dat zoekmachines daar juist niet gaan zoeken.[/edit]

Ik heb nu in de head van alle pagina's (behalve de home pagina) die html code toegevoegd, maar ik zie nog geen verschil als ik in google zoek. Dat eerdere stukje over iets toevoegen in de root snap ik niet helemaal. Hoe moet ik dat precies doen dan?
 
Ik heb nu in de head van alle pagina's (behalve de home pagina) die html code toegevoegd, maar ik zie nog geen verschil als ik in google zoek. Dat eerdere stukje over iets toevoegen in de root snap ik niet helemaal. Hoe moet ik dat precies doen dan?
En je zult ook geen verschil zien totdat de bots van google weer langskomen om je site te indexeren, dit kan enige tijd duren, het internet is vrij groot.

De root van je site is simpelweg de hoofdmap, waarin ook het index.html bestand staat, daarin moet je het robots.txt bestand plaatsen
 
Voor alle zaken die de andere forum-gebruikers je aanraden van toe te voegen :
al deze functies zitten reeds standaard verwerkt in Studio Webdesign 4 :thumb:

Even de helpfunctie raadplegen of de handleiding lezen zal je alvast goed op weg helpen.
Er is tevens een forum voor en door Studio Webdesign-gebruikers op http://www.studiowebdesign-forum.nl

Succes :d
 
Hallo,

Ik heb een website gemaakt met Studio Webdesign 4 Pro en heb daarin zoekwoorden toegevoegd voor de zoekmachines. Als ik nu mijn website zoek in Google dan komt deze wel naar voren alleen is dan de titel: Home.
Weet iemand hoe ik dat aan kan passen? Nu weet natuurlijk niemand wat het precies is.
Ook zie ik onder home ook nog een aantal andere pagina's van mijn website staan. Ik wil alleen mijn Home-pagina in de zoekmachines hebben, kan ik dat ook aanpassen?

Hoi Emilie,

inmiddels heeft google zo te zien je pagina's opnieuw geindexeerd en de pagina namen aangepast. Dit zijn geen dingen die je zelf in de hand hebt. Als je wijzigingen hebt aangebracht duurt dat even voordat dat in google te zien is.
Ook deze vraag op dit forum wordt nu weergegeven bij de zoekterm "verkeersschool den dunne".

Via bijvoorbeeld google adwords kan je er voor zorgen dat jouw website wordt weergegeven aan de rechterkant van het scherm bij bepaalde zoekopdrachten.

Wat ik me wel afvraag is wat de reden is dat je niet wilt dat andere pagina's dan de homepage in een zoekmachine te vinden zijn?
 
Kijk eens aan: goed werk van de Google-bot! :)

En naar aanleiding van deze door Google gevonden helpmij-pagina:
ik heb uit mijn eerdere post (4 mei 2010 09:03) de naam van de verkeersschool vervangen door [naam], dan komt deze pagina (vanaf het volgende Google-bezoek aan helpmij) niet meer in de resultaten voor de argeloze Google-zoeker die de naam intikt.

Tenminste ... als Emilie1 (4 mei 2010 08:14) en Styliste (12 mei 2010 12:02) de naam ook even uit deze reacties in dit topic halen. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan