Website ip toevoegen aan firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Ik ben een AVG internet security 2013 gebruiker en ik wil graag een ip adres van een website toevoegen, deze website heeft geen DNS naam dus daarom een ip, omdat ik namelijk niet bij mijn online control paneel kan van een server.. Als ik namelijk AVG aan heb staan en ik klik op login bij dat paneel dan zegt hij dit:
"Deze webpagina is niet beschikbaar".

Als ik dan daarna AVG uitschakel voor de komende 10 minuten en dan weer inlog dan doet hij het wel. En het liefst heb ik natuurlijk een fatsoenlijke beveiliging die ook aanstaat wanneer ik op mijn server paneel kom, dus hoe kan ik dit ip adres + poort toevoegen aan mijn AVG zodat ik voortaan wel erop kan met AVG aan?

Groet,

Sorry, maar ik snap het niet helemaal, ben bang dat ik het fout doe

In het hosts bestand staat een regel als:

127.0.0.1 localhost

Of

::1 localhost

Zet daar een regel onder;

123.45.67.89 www.jouwwebsite.nl

Natuurlijk met het ip-adres en de domeinnaam zoals jij die wilt hebben.

Daarna het bestand weer opslaan, zonder een extensie. Dus niet per ongeluk opslaan als hosts.txt maar gewoon als host

De enige vraag die ik nu nog heb is dat mijn website ook het ip is, het gebruikt geen naam (het heeft geen DNS) dus dan moet ik bijvoorbeeld invullen

123.45.67.89 123.45.67.89

klopt dit of moet het dan weer anders?

Dat heeft geen zin om het zo te doen.

Bedenk een leuke domeinnaam.
Wanneer je met de browser dat domein wilt bezoeken wordt er eerst in het windows hosts bestand gekeken welk ip-adres daar bij hoort.
Staat het domein niet in het windows hosts bestand dan wordt er op de DNS gekeken welk ip-adres er bij die domeinnaam hoort.

Eigenlijk is je eigen hosts bestand dus een ook een DNS dat als eerste wordt geraadpleegd.
Wanneer je dan aan dat ip een bepaalde host koppelt, zal je computer verbinding maken met dat ip-adres wanneer contact met die host (domeinnaam) wordt gemaakt.

Zet je bijvoorbeeld de regel:

123.45.67.89 www.paulb152.nl

in het hosts bestand, dan zal er verbinding worden gemaakt met ip-adres 123.45.67.89 wanneer jij in je browser www.paulb152.nl invult. Of wanneer je een link aanklikt die verwijst naar www.paulb152.nl

Als ik dit bestand wil opslaan en wil vervangen dan zegt hij toegang geweigerd?

Oh wacht, ik heb het bestand aangepast, nu nog hopen dat het gaat werken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan