Website kapot, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

Ik wilde spotweb installeren op mijn Synology Diskstation. IK heb het volgende gedaan: Login op de DSM. Control Panel -> Web Services -> PHP Settings
Zet een vinkje voor 'Customize PHP open_basedir' en voeg het volgende toe aan het eind van de regel :/opt/share/pear
Klik daarna op Select PHP extension en zorg ervoor dat minimaal de volgende modules aangevinkt zijn: bcmath, mysql, zlib.
Controleer ook of onder het tabblad Web Applications de webserver en MySQL server draaien.

Nu heb ik alles weer terug gezet maar het blijft. Database Error: Unable to connect to the database:The MySQL adapter "mysql" is not available.

Weet iemand raad? Ik ben best lang met de site bezig geweest en wil het niet kwijt !

A.B,

Fabian

Waarschijnlijk niet goed gekeken hoe het stond voordat je bent gaan hakken en zagen in de PHP instellingen.

Lijkt mij dat de MySql PHP-module nu niet meer geladen is. Kijk dus in die PHP settings in de DSM of de MySql -module nog wel aangevinkt staat. Indien ja, herstart de Synology en kijk of het dan beter gaat.

PS: Vraagtitels met "Wat nu?" erin geven het idee dat je er zelf niets meer aan wilt doen/onderzoeken. Ik raad je aan om, zéker op een gratis forum zoals Helpmij, dat niet (meer) te gebruiken.

Succes,

Tijs.

De synology al geherstart, zoals ik gezegd had?

Tijs.

Ook al meerdere keren gedaan :confused: Hij maakt de instellingen dus niet ongedaan ?

Dan heb ik zo snel geen tips meer voor je. Hopelijk kom je er zelf nog uit of reageert er nog iemand anders.

Tijs.

Het is opgelost! Ik had DSM 3.0 er op staan en heb net even upgrade gedaan naar 3.1 :thumb: Werkt weer na de update :)

Mooi dat je het hebt opgelost. :)

Graag je vraag nog als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan