Website kopiëren naar lokaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ybbed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2011
Berichten
4
Hoe kan ik een website vanaf de server kopiëren naar mijn computer? Als ik naar site ga, zijn de items plaatsen en ophalen lichtgrijs en kan ik er niet op klikken. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Indien de site geen database heeft, dan kun je hem gewoon downloaden. Met database wordt het wat moeilijker.
 
Hoe?

Maar hoe doe ik dat dan? Vanuit bestanden kan ik niet kopiëren en plaatsen en ophalen kan ik niet aanklikken.
 
Ah, ik had je vraag dan even verkeerd begrepen :)

1) Je hebt een FTP prorgamma nodig om toegang te krijgen op je webserer. Welke:

http://filezilla-project.org/

je hebt de filezilla client nodig

2) Als je filezilla opent heb je je nodig:

a) ftp adres. Meestal is dat ftp.websitenaam.nl
b) login en wachtwoord van je webruimte

3) Eenmaal toegang is het afhankelijk van je hoster, maar in mijn geval staat de website in de map Public_html

Als je alles wat daarin download, dan heb je je site lokaal

Gaat lukken? :)
 
Yep zo doe ik het nu ook, maar het is zo omslachtig met twee programma's te werken.

Toch bedankt!
 
Bewerken en aanpassen in Dreamweaver en downloaden en meerdere bestanden uploaden via filezilla.. dan moet je in beide de ftp gegevens invoeren.
 
oh zo. Ja daar heb je gelijk in. Is wat omslachtig. Tip: Ik werk zelf met 2 beeldschermen. rechts staat de site, links de designer (in jouw geval dreamweaver). Scheelt echt een hoop ge-alt-tab :)

succes iig!
 
Volgens mij kan dreamweaver het automatisch uploaden? (in de nieuwere versies in ieder geval)
 
Klopt, via "Sites" kun je de site toevoegen en onder "Remote info" de "Access" op FTP zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan