M4ch1n3H34d
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 feb 2010
Goedemiddag Helpmij,
Op aanraden van Goeroeboeroe plaats ik een nieuw topic met mijn vraag.
Ik had eerst dit topic gelezen en hoopte dat ik mijn probleem daarmee opgelost zou hebben. Jammer genoeg niet.
Doel:
Creëren van een zakelijke website voor het bedrijf van een vriend van mij.
De website wordt in samenspraak ontworpen, maar het is mijn taak om het eindproduct af te leveren.
De website is bedoeld om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten informatie en een mogelijkheid tot contact te bieden.
Lay-out
De lay out bestaat uit een achtergrond van zwerfkeien in specie geled. Op de voorgrond is het de bedoeling dat er een (sliced) afbeelding komt wat de voorpagina van de website wordt, het portaal met alle links. In de sliced afbeelding zitten rollover images die ervoor zorgen dat de website een bepaalde originaliteit/interactiviteit krijgt.
Voorbeelden van de bestanden zijn hier te vinden:
Achtergrond met portaal
Achtergrond
Portaal
Code:
HTML:
CSS:
Probleem:
De witte vlakken die nu zichtbaar zijn in het portaal horen "doorschijnend" te zijn en de stenen te laten zien. Het vak wat iets donkergrijs is en waar Legenda in staat, hoort ook doorschijnend te zijn naar de achtergrond.
Voetnoot: ik werk op het moment aan de site, dus het kan zijn dat de bestanden updaten terwijl je er naar kijkt.
Op aanraden van Goeroeboeroe plaats ik een nieuw topic met mijn vraag.
Ik had eerst dit topic gelezen en hoopte dat ik mijn probleem daarmee opgelost zou hebben. Jammer genoeg niet.
Doel:
Creëren van een zakelijke website voor het bedrijf van een vriend van mij.
De website wordt in samenspraak ontworpen, maar het is mijn taak om het eindproduct af te leveren.
De website is bedoeld om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten informatie en een mogelijkheid tot contact te bieden.
Lay-out
De lay out bestaat uit een achtergrond van zwerfkeien in specie geled. Op de voorgrond is het de bedoeling dat er een (sliced) afbeelding komt wat de voorpagina van de website wordt, het portaal met alle links. In de sliced afbeelding zitten rollover images die ervoor zorgen dat de website een bepaalde originaliteit/interactiviteit krijgt.
Voorbeelden van de bestanden zijn hier te vinden:
Achtergrond met portaal
Achtergrond
Portaal
Code:
HTML:
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>RCR Totaalbouw | Landscaping | Ontwerp</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="root.css" />
</head>
<body>
<div id="wrapper">
</div>
</body>
</html>
CSS:
Code:
@charset "utf-8";
/* CSS Document */
body {background-image:url(img/bg.jpg);
background-repeat:no-repeat;
background-attachment:fixed;
}
/* Div styles */
[B]#wrapper{
background-image:url(img/front.png);
background-repeat:no-repeat;
position:relative;
width:1007px;
margin:0 auto;
background-color:white;
height:550px;
width:1024px;
}[/B]
/*Styles*/
.navigatie {border-style:none;
outline-style:none;
margin-top:50px;
margin-left:50px;
margin-right:50px;
}
Probleem:
De witte vlakken die nu zichtbaar zijn in het portaal horen "doorschijnend" te zijn en de stenen te laten zien. Het vak wat iets donkergrijs is en waar Legenda in staat, hoort ook doorschijnend te zijn naar de achtergrond.
Voetnoot: ik werk op het moment aan de site, dus het kan zijn dat de bestanden updaten terwijl je er naar kijkt.