website LI UL menu word verkeerd weergegeven door IE 9

• Onderwerp starter Onderwerp starter IT07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IT07

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Beste forumleden,

Inmiddels een hoop frustraties verder zit ik nog steeds met het volgende probleem:
Het LI UL menu op deze website word door IE
verticaal neergezet i.p.v. horizontaal. Kijk maar met een browser als firefox/safari/opera, zo hoort het weergegeven te worden.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Alvast hartelijk bedankt.

Groeten,
IT07.

Begin eens met de fouten uit de html te halen.
Result: 6 fouten / 0 waarschuwingen

line 7 column 60 - Fout: end tag for "link" omitted, but OMITTAG NO was specified
line 7 - Informatie: start tag was here
line 15 column 81 - Fout: required attribute "alt" not specified
line 15 column 88 - Fout: end tag for "img" omitted, but OMITTAG NO was specified
line 15 column 45 - Informatie: start tag was here
line 68 column 74 - Fout: end tag for "br" omitted, but OMITTAG NO was specified
line 68 column 70 - Informatie: start tag was here
line 68 column 79 - Fout: end tag for "br" omitted, but OMITTAG NO was specified
line 68 column 75 - Informatie: start tag was here
line 69 column 117 - Fout: end tag for "br" omitted, but OMITTAG NO was specified
line 69 column 113 - Informatie: start tag was here

met welke browser krijg je die errors? firefox, IE, en Safari geven geen errors...

De reden dat ik je de fouten liet oplossen is omdat een klein foutje veel kan verpesten omdat de code dan gewoon niet correct is.
helaas is je probleem nog steeds (niet alleen in IE9 btw maar ook in 7 en 8). Zie zo snel even niet waar het aan ligt.

Hoi IT07 ,
Haal er maar even de allereerste regel uit:
HTML:
<!-- THIS IS THE HOME PAGE -->
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: Vóór de <DOCTYPE ...> declaratie mag helemaal niets staan. Anders schiet IE in de zg. "Quirks Mode" = de freak toestand. Dat was te zien!

PS-2: Maar de html-validator slaat hier niet op aan: het is op zich valid html...

PS-3: Je gebruikt als Doctype: XHTML Transitional. Dat was in 1999 bedoeld om toen oude websites niet te laten ontsporen. De overgangstijd kan nu wel over beschouwd worden. Voor nieuwe sites wordt dan ook de Strict variant aanbevolen dan wel verplicht gesteld: voor de mooiste code en de beste cross-browser resultaten.

PS-4: Ik zou de Thé website omzetten in The website.
Anders wordt het zo'n theekransje. ;)

PS-5: O, er moet nog even iets gedokterd worden aan de drop-down styles: IE7 schuift ze een stukje op, en dan kan je er niet bij komen. Is ergens iets met position:relative en/of margin-left ofzo. Dat moet een peulenschil zijn. Zie ook deze draad.

Laatst bewerkt:
Hoi IT07 ,
Haal er maar even de allereerste regel uit:
HTML:
<!-- THIS IS THE HOME PAGE -->
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_______
PS: Vóór de <DOCTYPE ...> declaratie mag helemaal niets staan. Anders schiet IE in de zg. "Quirks Mode" = de freak toestand. Dat was te zien!

PS-2: Maar de html-validator slaat hier niet op aan: het is op zich valid html...

PS-3: Je gebruikt als Doctype: XHTML Transitional. Dat was in 1999 bedoeld om toen oude websites niet te laten ontsporen. De overgangstijd kan nu wel over beschouwd worden. Voor nieuwe sites wordt dan ook de Strict variant aanbevolen dan wel verplicht gesteld: voor de mooiste code en de beste cross-browser resultaten.

PS-4: Ik zou de Thé website omzetten in The website.
Anders wordt het zo'n theekransje. ;)

PS-5: O, er moet nog even iets gedokterd worden aan de drop-down styles: IE7 schuift ze een stukje op, en dan kan je er niet bij komen. Is ergens iets met position:relative en/of margin-left ofzo. Dat moet een peulenschil zijn. Zie ook deze draad.

Hey ontzettend bedankt voor je reactie! het is nu opgelost. :D
ik wilde er wel bij zeggen dat ik met dreamweaver programmeer dus die heeft
de <DOCTYPE transitional erin gezet... :@
bedankt voor je tips, ik ga het meteen aanpassen. :thumb:

EDIT: ik heb geen idee hoe ik kan teste of die submenu's het goed doen met IE7 want ik heb IE9...
Ik heb iets aangepast ik weet alleen het effect hierop niet.

EDIT: <DOCTYPE "strict" geeft errors. wat moet ik dan gebruiken?

groeten, IT07.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik dreamweaver zelf net zo goed en heb nooit wat voor mijn DOCTYPE, behalve PHP code dan =)
Als je hem op strict zet betekend dat er andere regels gelden, je kan dan via de validator weer evne kijken wat er precies veranderen moet wil je hem op strict gevalideerd hebben.

Ik gebruik dreamweaver zelf net zo goed en heb nooit wat voor mijn DOCTYPE, behalve PHP code dan =)
Als je hem op strict zet betekend dat er andere regels gelden, je kan dan via de validator weer evne kijken wat er precies veranderen moet wil je hem op strict gevalideerd hebben.

Ik heb nu de juiste <DOCTYPE gevonden. HTML en CSS zijn nu valid.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan