Website maken met een aantal functies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

karan199528

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Hoi!:D

Ik wil graag een website maken. Maar hij moet een aantal functies hebben. (Worden zo uitgelegd.) Ik weet niet super veel van websites maken maar wel een beetje. :)

Ik wil dus een website maken met een aantal video's die knoppen bevatten. Je kan dan zeg maar je eigen verhaal kiezen. Dus je begint bij een start video, en uiteindelijk beslis jij hoe het afloopt. Dat wordt heel uitgebreidt enz. Ik wil ze dan op een website zetten.:p

Maar mijn vragen zijn dus:

1. Hoe maak je een website die een login systeem heeft. Waardoor je een soort van accountje kan aanmaken en punten kan verdienen. En dan die punten geven je rank weer aan. Dat hoeft niet erg ingewikkeld.

2. Als je dan eenmaal bent ingelogd. Kun je beginnen met 1 startfilmpje. Je kijkt het filmpje en dan klik je bijv. of je rechts of links gaat. Als hij bijvoorbeeld links gaat dan komt ie op een andere pagina waar je alleen kan komen door die link. Maar: Als de persoon dan weggaat en later weer opnieuw wil proberen wil ik graag dat hij gewoon begint waar ie was gebleven. Dus gewoon links en niet opnieuw. En hierbij komt het login systeem van pas.

Ik wil dus meerdere verhalen erop zetten en een beetje overzicht hebben van alle leden. Ook is het leuk om een highscore erin te zetten. Een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse. Maar ook die altijd blijft.

Het wordt dus een soort game.

Het mag best een beetje geld kosten. Maar het liefst zo goedkoop mogelijk! :rolleyes:

Alvast bedankt!:thumb:

Groetjes Karan!:D

Titel aangepast "Help! Weet iemand hoe je ... (Lees plz!:D)" zegt niets over je vraag / probleem.;)

Klinkt als een redelijk simpel stukje PHP voor een login systeem en het bijhouden van keuzes, een kleine database voor de leden informatie en highscores, en een heleboel webspace en bandbreedte om de filmpjes te hosten :)

Heb je ooit met PHP gewerkt? Met een paar tutorials en een flinke dosis inzet moet dit goed te doen zijn.

Ja, dit lijkt mischien heel makkelijk, maar dat is het dus niet. Uiteraard is het zeker te doen, vooral als je redelijk wat kennis hebt van HTML, PHP en SQL, maar mensen inhuren om dit voor je te maken kost geld - en waarschijnlijk niet zo'n klein beetje ook, het is immers een 'unieke' opdracht.

Mocht je interesse hebben om dit toch verder uit te werken, zoek iemand die dus html/php/sql kan en dit voor je wilt maken, of ga het zelf leren. Kost tijd (boel tijd) maar is natuurlijk wel veel leuker.

:thumb:

[edit]edit: kruis met Frats[/edit]

Dankje!

Bedankt!:cool::)

Nu weet ik waar ik kan beginnen. Ik ga wat tutorials bekijken. En tijd & inzet heb ik ook genoeg!

Maar ik heb nog nooit met PHP gewerkt, wel van gehoort. Dus ik weet wel naar wat voor tuts ik moet gaan zoeken.

Maar ik moet als ik het een beetje onder de knie heb een domein kopen en een goede webhosting kopen?

Is er mischien ook een gratis site iets waar ik mee kan oefenen?

Groetjes Karan!:thumb:

Gratis hosts bestaan wel maar er zitten altijd beperkingen aan. Als je een pakket als XAMPP installeert kun je gewoon op je eigen PC oefenen.

Welke webhosting?

Ik heb nog een vraagje, wat is een goede webhosting voor een heleboel filmpjes en foto's? En die een beetje veel bezoekers aankan.
En weet iemand hoe je op een filmpje een knop zet die naar een andere pagina linkt?
Het liefst moet die knop alleen zichtbaar worden als je er met je muis overheen gaat.
Of is er met youtube een functie dat de filmpjes alleen zichtbaar zijn in die embed? Dat zou wel handig zijn dan hoef ik niet zoveel webspace te hebben. Maar volgens mij kan dat niet. :confused:

Mvg. Karan!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan