Website maken met Frontpage 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tammientje

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2005
Hallo,

Ik heb een klein entertainment bureau aan huis en heb ongeveer een jaar geleden een website gemaakt met Webcreator de luxe versie 2. Op zich een goed programma om te starten voor een leek. Echter heeft het programma wat foutjes en ondersteund het geen formulieren. Ik wil dus een nieuwe site maken met Frontpage maar het moet wel hetzelfde uiterlijk ongeveer krijgen als de website die ik nu heb Moet op zich lukken.
Nu heb een boekje van frontpage 2003 gekocht en ben ik aan het aanvogelen geweest. Ik krijg de keus om op verschillende manieren een website te maken.
Het kan d.m.v. Frames, tabellen, thema, sjablonen. Op welke manier is het het beste om een website te maken?

Groetjes Tamara:)

[url verwijderd]

Laatst bewerkt door een moderator:
Tip: Het is erg moeilijk om aan te geven wat de beste manier is. Zelf werk ik bv veel met videomontage software. Wat ik in de loop der jaren heb geleerd is mezelf eerst af te vragen : wat wil ik.!! Voor internet zijn er gewoon verschillende goede manieren om een site te bouwen. Mijn advies zou zijn om voor jezelf eerst goed rond te kijken en na tegaan wat je zelf wilt. Kijk in frontpage hoe e.e.a. er uitziet en wat kan en niet kan. Ik denk dat je die keuze helemaal zelf moet maken....:thumb:

Dat heb ik al geprobeerd maar kom nog niet ver omdat ik het programma nog moet leren kennen.
Wat ik wil staat op ...
moet alleen een formulier bij komen.

Er is toch wel iemand die mij kan vertellen op welke manier in frontpage ik het beste een website kan maken.
Heb wel gehoord dat met frames werken niet echt aangeraden is omdat het zoekmachine verstoort.

[url verwijderd]

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door bruno-01
Kijk in frontpage hoe e.e.a. er uitziet en wat kan en niet kan. Ik denk dat je die keuze helemaal zelf moet maken....:thumb:

Ik raad je tevens aan om eens op de site van je provider te gluren. Ze draaien zo te zien Apache/1.3.31, FrontPage/5.0.2.2635 en PHP/4.3.10 dus voor wat betreft formulieren zijn er mogelijkheden genoeg. Wellicht hebben ze standaardformulieren klaarstaan (mailform, guestbook) die in een handomdraai met FrontPage zijn aan te passen.

Jaaaaaaaaaaaaaaa dat weet ik nu wel. Maar ik heb alles wel gezien maar wil weten wat voor zakelijk gebruik het proffessioneelste is om te gebruiken.
Kan iemand mij een tip gevennnnnnnn!

Even voor de goede orde:

de link naar je site kan niet op Helpmij, er zijn hier tenslotte ook jongere gebruikers die hier veilig rond moeten kunnen kijken zonder dat ouders zich druk hoeven maken om waar ze via helpmij terecht kunnen komen

de manier van reageren op anderen kan ook anders, je klaagt nu over de antwoorden die je krijgt, maar zelf reageer je ook niet al te best.

@mooncrawler:
Als je vind dat een bepaalde vraag of onderwerp niet strookt met de gedachte van helpmij of tegen de huisregels is dan kun je een mod waarschuwen, ga in elk geval niet zelf voor rechter spelen door zelf aan te geven wat we wel en niet doen op helpmij.

BasKrie (Helpmij moderator)

Tammientje,
Het is al weer even geleden dat je de vraag stelde, ben je er inmiddels al uit? Zo niet dan vind ik, ondanks alle goede bedoelingen met advies dat je dat zelf moet uitzoeken (je bent hier tenslotte om te vragen wat wij vinden, niet om het zelf uit te zoeken dan kun je net zo goed geen vraag stellen......) dat je het beste kunt beginnen met een leeg web met een pagina en dan zelf verder bouwen. Dan heb je de meeste mogelijkheden en dan ziet het er ook professioneel uit. FrontPage is een goed programma die in veel mogelijkheden voorziet. De meeste sjabloons zijn nml. zo herkenbaar en als je een bedrijf(je) hebt wil je toch een beetje speciaal overkomen, vind je niet? Wat is trouwens je site (als je 'm inmiddels al gebouwd hebt), misschien voor wat tips achteraf.

Hoi :thumb:

Ja het is alweer een tijdje geleden en heb inmiddels de site gebouwd. Hij is niet helemaal af. Helaas mag ik mijn website niet doorgeven wegens het anti tietuhh beleid (er staan sowieso nu nog geen foto's op, op de oude site wel). Er zijn namelijk kleine jongetjes op dit forum voor wie dat niet geschikt is...ahum:rolleyes:
Aldus een medewerker. Ik heb mij dus daaraan te houden.

Maar goed de website:

Ik heb sommige pagina's met frames gemaakt zodat ik kan scrollen en sommige pagina's met layers. Het ziet er goed uit alleen merk wanneer ik naar pagina naar pagina blader dat de layers en frames verspringen. Ik heb net al geprobeer om het d.m.v. de pixels dat te verhelpen maar de pixels in de layers en frames zijn anders. Ik wil dus niet dat de bezoekers zien dat de pagina's verspringen. Het moet strak blijven. Misschien heeft er iemand een tip?

Alvast bedankt;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan