website maken zonder html kennis

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
hallo

heb bij telenet een webruimte gekregen
daar zou ik nu een internet pagina van ons bedrijf willen op maken

ik heb al van vele mensen gehoord dat wordpress een goed programma is ??
of bestaat er soms iets beters of gemakkelijkers ?

ben nu voorlopig aan het expirimenteren met wordpress maar lukt niet zo goed
is er iemand die me goed stap voor stap kan helpen ?

want tot nu toe lukt er niks eigenlijk
heb ook al in de hanleiding gekeken van wordpress maar wat ik doe wat er staat lukt niet echt

kan iemand me duidelijk stap voor stap helpen aub ?
dank u

mvg

Wordpress is op zich prima, en je hebt er geen HTML kennis voor nodig als je een bestaand theme gebruikt, maar, je hebt er wel PHP voor nodig, krijg je PHP ondersteuning bij Telenet?

heb ook al in de hanleiding gekeken van wordpress maar wat ik doe wat er staat lukt niet echt
"het lukt niet" helpt ons niet om jou te helpen, wat lukt er niet? Wat voor foutmeldingen krijg je? Wat heb je allemaal geprobeerd?

ik heb op telenet gelezen dat dat die ondersteuning geeft

het lukt me niet om eraan te beginnen
heb wordpress gedownload en uitgepakt op bureaublad in een map

maar wat moet ik nu verder doen om ergens tot resultaten te komen , ik weet gewoon niet wat ik moet doen
en via de handleiding lees ik dingen die ik in mijn geval niet terug vind zoals

ze zeggen bv in stap 1

starten met het inloggen op wordpress , ga naar je domeinnaam typ daarachter /wp-admin

maar als ik dat doe krijg ik op men internet pagina , verbindingsprobleem , melding zoals dat je bv geen internet hebt
wat ik dus wel heb

kan je mij helpen stap voor stap van in het begin dat ik iets van resultaat kan krijgen ?
dank u

ik heb op telenet gelezen dat dat die ondersteuning geeft
Waar dan? Hier lees ik dat er geen PHP/MySQL ondersteuning is.
het lukt me niet om eraan te beginnen
heb wordpress gedownload en uitgepakt op bureaublad in een map

maar wat moet ik nu verder doen om ergens tot resultaten te komen , ik weet gewoon niet wat ik moet doen
en via de handleiding lees ik dingen die ik in mijn geval niet terug vind zoals
Je moet het geheel ook nog uploaden naar de server. Maar, als telenet geen PHP ondersteunt heeft dat geen zin, dan gaat Wordpress gewoon niet werken. Je kunt wel, zoals optiplexgx270 zegt, met Kompozer een site bouwen. Maar, aangezien het om een bedrijfssite gaat zou ik je toch aanraden om iemand in te huren om de site voor je te bouwen. Als er iets aan het bedrijfspand moet gebeuren huur je neem ik aan ook een aannemer in in plaats van zelf te gaan klussen, tenzij je in de bouw zit natuurlijk.

dus ik upload de map van men wordpress naar de ruimte die ik kreeg van telenet , dat sluit ik dan af
en tik ik men url in van mijn website met daarachter dan /wp-admin

kan ik dan zo gebruik maken van die wordpress ?

of hoe doe ik het anders ?

mvg

Ja... maar alweer, zonder MySQL en PHP gaat dat niet werken, je moet namelijk ook een database aanmaken. De gratis ruimte die veel providers weggeven is daar meestal gewoon niet geschikt voor, je moet dan toch aan een echte webhoster gaan denken. Dat hoeft trouwens niet veel te kosten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan