Website Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood412

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
399
Hallo Allemaal!

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit:

Ik weet dat een website voornamelijk bestaat uit "HTML" dus code.
Maar het lijkt me echt sterk dat ze dit met "Kladblok" doen.

Dus kunt iemand mij uitleggen hoe je dus een website in elkaar zit met "HTML"
En hoe je b.v.b bepaalde dingen op een bepaalde plaats zet.

Ik wil dus weten: met wat voor website builder b.v.b "Helpmij.nl" wordt gemaakt (onderhouden) of bijvoorbeeld: Iconspedia.com

Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen, en uit kunnen leggen waaruit een site bestaat, hoe het gemaakt wordt, met welk programma enz...

Alvast bedankt!


** O ja, weten jullie misschien een gratis HTML curses, waar jullie ook nog wat aan gehad hebben, ik had wel wat op internet gevonden, maar dat is alleen basic en ik wil graag basis en een stapje verder. **
 
Laatst bewerkt:

Yup dat is een goede link ;) Tja, je zou toch wat ervaring met html/css moeten hebben al wil je een wat mooiere site :)

Domeinnaam verkopers bieden vaak een service aan, maar al wil je een wat persoonlijkere site is html/css echt een must.

Succes :p
 
Maar wat moet ik voor een programma gebruiken om mee te beginnen?

* Kladblok ken ik al
* ...
* ...

Ik ben op zoek naar meer informatie...

Sorry voor het zeuren
En bedankt voor de tot nu gestelde tips
 
DreamWeaver CS4 of CS5 (neem de 30 dagen trial)
DreamWeaver helpt je enorm bij het aanvullen van codes, ik gebruik het zelf ook en ben er zeer tevreden mee :D
 
Ik gebreukte eerste Frontpage, maar aangezien dat een beetje oud, dus daarom gebruik ik nu ook Dreamweaver
 
Maar DreamWeaver is toch echt pure HTML?

Hoe moet ik dan al die codes in me kop krijgen?
 
DreamWeaver is een combinatie van opmaak (CSS) en (x)HTML.

Zoals ik eerder verteld had moet je even kijken bij W3Schools.
Stap voor stap elke handleiding volgen, dan lukt het vanzelf :thumb:
 
Maar het lijkt me echt sterk dat ze dit met "Kladblok" doen.
De wat gevorderden gebruiken (volgens mij) Dreamweaver CS4/CS5
Ha! Echte gevordenen gebruiken gewoon kladblok (of soortgelijke). Er is geen enkele wysiwyg editor die nettere code maakt dan dat je met de hand kan maken.

Overigens kan je ook eens kijken naar Notepad++, dat's een beetje het kladblok-idee, maar dan met syntax-kleurtjes. geloof ik, zelf nooit gebruikt...
 
Een vraag: Hoezo denk je dat ze niet alles in Kladblok schrijven?
Zelf schrijf ik alles in Notepad++ (uitgebreide kladblok)
en veel mensen doen dat dus waarom zou je dat dan niet doen?

Mijn mening:
Nadeel WYSIWYG:
Zodra je php gebruikt kun je de voorbeeld weergave niet gebruiken
Soms duur (hoeft niet)
Overbodige code

Voordeel NP++:
Duidelijk
Gratis
Alle talen ondersteund
Syntax highlight
Geen rotzooi code
De hemel is het limiet als jij WYSIWYG afhankelijk bent dan zou je misschien dingen tegenkomen die er niet inzitten.


Mijn mening blijf bij notepad++ en zo leer je de codes uit het hoofd:)

Brian
 
Laatst bewerkt:
Ha! Echte gevordenen gebruiken gewoon kladblok (of soortgelijke)

Dreamweaver is een fijn programma die iedereen kan helpen met websites bouwen, van beginners tot professionals. Je bouwt je website tenminste 2x sneller met Dreamweaver door de auto-aanvul opties, drag&drop en Design View.

Als Rood412 Dreamweaver CS4 neemt, stuur mij dan even een mailtje, dan help ik je met het verkrijgen (legaal!) ervan, installeren etc.
 
Zo fantastisch is dat dreamweaver volgens mij niet. Een tijdje geleden kwam er iemand op dit forum langs met een niet werkende site, gemaakt in Dreamweaver. Het probleem was dat de tags gewoon verkeerd stonden, ongeveer zo:
HTML:
<html>
<head>
<body>
</body>
</head>
</html>
Een nogal grove fout die bij Dreamweaver de alarmbellen had moeten laten rinkelen, maar het ding gaf geen krimp.

Als je iets zoekt dat je codes voor je afmaakt dan kun je ook, bijvoorbeeld, Netbeans gebruiken, vind ik zelf best prettig werken. Zoek je toch een WYSIWYG editor dan kun je ook naar Kompozer kijken, hoef je geen cent voor te betalen.

Wat HTML/CSS handleidingen betreft, kijk maar in m'n sig.
 
Dreamweaver is een fijn programma die iedereen kan helpen met websites bouwen, van beginners tot professionals. Je bouwt je website tenminste 2x sneller met Dreamweaver door de auto-aanvul opties, drag&drop en Design View.

Als Rood412 Dreamweaver CS4 neemt, stuur mij dan even een mailtje, dan help ik je met het verkrijgen (legaal!) ervan, installeren etc.

Dat is aardig, maar niet nodig hoor, ik heb CS5 al gedownload via torrents.
En uiterraad geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Jullie zijn allemaal super, jullie zitten echt vol met nuttig informatie. Stuk voor stuk.

Dus nog maals bedankt voor alles!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan