Website maken.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ayase
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ayase

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje over het maken van een website. Stel dat ik voor een klant een geheel website moet gaan designen+bouwen, maar de klant wil hem later zelf gaan bewerken> updaten. Welk systeem is het beste? Joomla, CMS, Wordpress? Of hebben jullie enige tips?

ik denk dat wordpress het simpelst te gebruiken is. ook al vraag ik me af in hoeverre je daarmee met gemak het design aanpast (een thema is natuurlijk simpel te installeren, maar of je klant daar blij mee is)..

Ligt er een beetje eraan, van wat de klant ermee wilt gaan doen, moet het een webwinkel worden, of is het alleen maar 'iets' om aanwezig en vindbaar te zijn via het internet. Je kunt er nogal wat kanten mee op ...

Suc6! ;)

Mijn voorkeur gaat uit naar MODx. Dit is een CMS met een vrij lage leercurve die ook door klanten als zeer gebruiksvriendelijk wordt ervaren.

Voordeel van MODx ten opzichte van andere CMS'en dat je als bouwer zo een template in elkaar hebt gezet waardoor je als bouwer tevreden bent en de klant meteen eigen huisstijl terug ziet.

MODx is een vrij nieuwe speler op de markt waardoor er niet zoveel plug-ins beschikbaar voor zijn waar concurrenten er in grossieren.

Al blijft uiteraard de keuze voor een CMS ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren ... :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan