Website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Wie kan mij vertellen welk programma ik het beste kan gebruiken om een eigen website met eigen domeinnaam te maken. Ik wil dit graag zelf doen maar er zijn zoveel programma's dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb windows Vista!

Mvg,
Anstof

Hoi anstof,
Als je het graag zelf wilt doen, dan moet je geen gebruik maken van webeditors die online staan. Die zijn nogal beperkt in hun mogelijkheden, en meestal zit je dan meteen vast aan een hostingbedrijf waar je behalve de site ook de domeinnaam moet laten registreren. En regelmatig doen die online webeditors aan een fikse klantenbinding: daarmee gemaakte pagina's/websites zijn alléén met die editors te bewerken. Wil je méér, dan zit je al gauw vast aan een Plus- of Premium-variant, met alle kosten van dien.

Voor doe-het-zelf werk kan je in principe gebruik maken van je Kladblok (of de betere Notepad++), waarmee je direct alle codes kunt intikken.
Maar als je ook een ontwerp-weergave erbij wilt hebben, en wat knoppen voor een aantal veel voorkomende dingen, dan kan je eens KompoZer proberen: gratis en eenvoudig te bedienen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hey csshunter,

Ik heb inderdaad al eens een eigen website gemaakt in code, echt vanaf het begin. Ben inmiddels weer veel dingen vergeten en heb op dit moment ontzettend weinig tijd, vandaar deze vraag.

Mvg,
Anstof.

Ik zie nergens terug wat voor website je wilt maken....

Wil je simpel HMTL (ken Kompozer niet), maar Dreamweaver wordt veel mee gewerkt.
Flash? www.swishzone.com

Het zou een leuke familiesite moeten worden met foto's, berichten, een nieuwsbrief enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan