Website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Hallo,

Ik heb nog nooit een echte website gemaakt en dus heb ik jullie hulp nodig hoe dit nou allemaal in elkaar steekt.

Het moeten in totaal 2 websites worden en de enigste eis is dat ze .nl domeinnaam hebben. Het worden geen drukbezochte website's.

Ik heb al een beetje rond gekeken en kwam om deze site uit: transip.nl is deze een beetje goed en hoe steekt dit nou allemaal in elkaar?

De websites worden gemaakt in dreamweaver maar dan is het vooral hoe zorg ik dat alles in de lucht komt, hoe koppel ik er een domeinnaam aan en hoe zorg ik dat alles beveiligd is.

Met vriendelijke groet,

Wouter

Het online zetten gaat via FTP vaak. Dreamweaver kent ook een optie om je site te koppelen aan Dreamweaver. Dan werk je rechtstreeks online aan je site.
Probeer maar eens te googlen op FTP en eigen website. Kom je vast verder mee.

Filezilla is een gratis FTP programma. Daar moet je wat gegevens van je host invullen en kun je je site online zetten.

Zelf gebruik ik web-oke.nl
Maar veel hosts komen op hetzelfde neer en zoals ik het begrijp heb je geen bijzondere wensen naast een .nl domein (PHP, ASP, aantal databases zijn allemaal zaken waar je op zou kunnen letten als je een meer concreet idee hebt voor de site)

Het worden site's met wat info erop en een paar pagina's 1tje voor een vriend van me en 1tje voor mezelf. Geen moelijke dingen zoals webshop e.d. daarom leek dreamweaver me gewoon goed te gebruiken. Ik ga eens even kijken naar een FTP programma en een beetje uittesten hoe het dus werkt en of het lukt.

Ik denk dat dreamweaver veel te zwaar is voor een eenvoudige site.

Niet alleen het prijskaartje dat er aan hangt maar ook de leercurve van dreamweaver.

Je kunt de FTP gebruiken om bijvoorbeeld al een standaard template erop te zetten, en daarop dan je tekst toe te voegen. Dit gaat gemakkelijk als je een FTP hebt
die toestaat om documenten te veranderen met een code editor. Dan verander je gewoon de tekst in de template, en dan heb je een website binnen een uurtje klaar.

Over je domeinnaam, transip is prima maar mijndomein gebruik ik zelf en heeft nu ook gratis .nl domeinnaam voor een jaar! Ga daarvoor naar mijndomein.nl/10jaar.
Deze koppel je via dns aan je hosting. Qua hosting kan je ook nog zelfs beginnen met een gratis host of webreus het goedkoopste pakket.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan