website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat er meer is dan enkel de foto's, en dat je die ook wilt weergeven op je site.
Ik hoop dat je voor het gemak nog alle foto's op je computer hebt staan, en die in Wordpress kan uploaden. En vervolgens netjes kan categoriseren en indelen.

Wordpress is het lastigste CMS om een site maken met de plugins en de foto's
Hu?
Waarom WordPress? Door zijn eenvoud in het gebruik is WordPress momenteel één van de populairste CMS systemen. WordPress zelf is gratis, enorm populair en redelijk makkelijk om te leren.

Ik hoop dat je de foto's ook op je pc hebt staan. WordPress installeren bij een hosting en uiteraard een domeinnaam verzinnen. Je hebt die al zie ik, dirkmolens.nl. Deze verhuizen naar een hosting naar keuze.
Dan een mooi thema zoeken, tekst erin zetten met daarbij je foto's.
Plug-ins installeren voor veiligheid, seo (als je dat wilt), en andere zaken die je moet hebben.

Is niet zo moeilijk maar hé, je moet er wel wat voor doen!

Klik anders even op mijn handtekening
;)

Zijn er meerdere software's om een website maken?
Hoe kan ik een website maken met een website software met domeinnaam dirkmolens.nl

Software voor op de computer, of software (lees CMS) voor op je webhosting?

Met een CMS kan je overal ter wereld je site beheren, en ben je niet afhankelijk van je eigen computer.

Wat wil je dus?

Er zijn er zat:
  1. WordPress. WordPress is veruit het populairste CMS-systeem op het internet. ...
  2. Umbraco. Umbraco is een open source CMS-systeem dat geschikt is voor zowel kleine als grote websites. ...(ken ik niet)
  3. Joomla. ...(moeilijk voor beginners, is mijn persoonlijke mening)
  4. Drupal. ... (idem joomla)
  5. Magento. ...
  6. Shopify. ...
  7. Wix. ...
  8. Squarespace.
  9. Handmatig ...
Verder moet je kijken naar de kosten. Een domeinnaam parkeer je bij een hosting, Antagonist bijv. En vandaar uit maak je in het pakket naar keuze, je website.

Kan voor beginners ook jouwweb aanraden, supersimpel.

Kan voor beginners ook jouwweb aanraden, supersimpel.
Een kanttekening: Dit is wel super-simpel, maar als je ooit je site echt in eigen beheer wilt hebben, dan moet je alles opnieuw maken, omdat het niet 1-2-3 overdraagbaar is. En dan is het nog maar de vraag hoe het met het copyright zit van je design die je hebt ingesteld.

Wordpress is overigens bij veel hostingproviders vaak met een enkele druk op de knop te installeren. na een paar minuten kan je inloggen, je site stylen, inhoud geven, eventuele plug-ins installeren, en gaan met die banaan. Verder is er veel ondersteuning voor, en werkt het super-makkelijk, en volledig in eigen beheer.
Wil je bijvoorbeeld een gastenboekje? Download een leuke bijpassende add-on en klaar.

En ga ook niet naar MijnDomein!! Of Strato of Versio. ;)
En zo heb je er meer waar je gewoon bij vandaan moet blijven.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Ook YourHosting mag je aansluiten in de rij van extreem dure providers.

Webbuilders: 'niets is gratis' :p In gratis webbuilder krijg je een subdomein en reclame. Als je daar alles op een eigen domeinnaam zonder reclame wilt hebben dan is het een betaalde abo.

Hoe kan ik een website maken in Wordpress of een andere site builder domeinnaam dirkmolens.nl

Een domeinnaam dirkmolens.nl en hosting provider Antagonist heb je al. Als je voor makkelijk wilt gaan: In het dashboard heb je bij 'Extra functies' de Installatron. Daarmee kan je simpel WordPress installeren.

Als je voor een eigen installatie wilt gaan, dan vind je de download en handleiding op deze pagina. Met de uitleg ben je snel op weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan