website makers help AUB.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Beste lezer,

ik heb na een goeie joint een idee gekregen voor een website.
nou werk ik graag met mijn handen maar ben niet extreem handig met computers en om het makkelijker te maken is dit de 1e keer dat ik dit wil gaan proberen.
ik ga hier een beetje in grote lijnen proberen aan te geven wat de ik wil dat de website moet gaan kunnen, zonder mijn misschien miljoenen idee weg te geven:p
ik heb al het een en ander opgezocht maar echt duidelijk antwoord op mijn vragen heb ik nog niet echt gekregen.
daarom probeer ik het zo.
het probleem bij mij is dat ik niet precies weet welk programma wat doet en omdat het er zo veel zijn en de ene beter is dan de ander ben ik opzoek naar een speld in een hooiberg.

ten 1e vraag ik mij heel erg af welke website builder ik moet gebruiken.
ik heb gelezen over one.com dat err niet echt service is
en over byethost.com lees ik wel positieve dingen maar doen deze aan de eissen die ik nodig heb?

ik wil een website maken waar mensen zich op kunnen aanmelden.
het moet een beetje werken als een dating site dat je B.v.B. je haarkleur kan invullen en dat de ander erop kan zoeken. en dan het liefst met van die balkjes waar je op klikt dat de opties al klaar voor je staan omdat dat gewoon makkelijker is.
en mensen moeten een foto of text bestand kunnen uploaden denk B.V.B. aan een profiel foto en een cv.

kortom de ene moet de ander kunnen vinden op bepaalde eisen

verder moet je op de site met een bepaald profiel een advertentie kunnen maken om als je iets zoekt. en die moet hij er ook weer in een handomdraai er van af kunnen halen
deze advertentie moet zichtbaar worden voor de mensen met de eisen die en maker wil.

mijn vragen na het verhaaltje hier boven:

1 welke web builder raad u mij aan?

2 ik neem aan dat je programmas moet downloaden die het mogelijk maken om mijn wensen te kunnen vervullen?
of zit dat bij de web builder inbegrepen?

3 mocht ik programmas nodig hebben hoe kom je er achter welke? :p
en/of welke raad u aan?
ik ben namelijk niet echt bekend met termen.

4 hoe kom je er achter dat niemand je uiteindelijk gaat aanklagen dat je iets van hem of haar heb gebruikt?
bvb als je site op face book lijkt of zoiets dergelijks kan je dat laten controleren?
niet dat ik van plan heb ideeen of dingen te jatten maar ik heb geen zin in gezeik erna zeg maar.

ik hoop op een reactie en wie weet welkt me idee heel goed en kan het iedereen helpen.!

Mvg bob.

Er zijn verschillende website bouwprogramma's. Het boven aangehaalde Drupal, Joomla, Wordpress (al schijnt dat meer voor weblogs te zijn), TYPO3, etcetera. Er zijn er nogal wat van. Daarnaast heb je (om op je pc of vms wat uit te spoken) een W(indows)/L(inux) amp server nodig.

Ben je een beginner, dan zou ik Drupal en Joomla eerst eens flink uitproberen; ik vond de leercurve erg steil. Heb ook nog met TYPO3 gespeeld, dat wordt veel door bedrijven en gemeenten gebruikt (Lidl, de Tros). Vond ik vergeleken met Joomla en Drupal een minder steile leercurve hebben. Niet veel later kwam ikzelf uit op WebsiteBaker. Doet precies hetzelfde als Joomla en Drupal, maar is vooral als je begint vrij snel onder de knie te krijgen. Wil je meer mogelijkheden, dan is dat met plugins vrij eenvoudig voorelkaar te krijgen. Heb je Website Baker onder de knie, dan kun je altijd nog overstappen naar een ander CMS.

Laatst bewerkt:
hey bedank!!!!helpt altijd een hoop als iemand er al een beetje verstand van heeft!!
En een goed begin is het halve werk dus 1000 maal dank!:D
Ik ga ze gelijk even uit testen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan