website messed up in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordumus

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
66
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een standaardwebsite te maken (en uit luiheid doe ik het via dreamweaver), maar de layout is niet echt zoals het zou moeten zijn in firefox (terwijl het in google chrome wel in orde is).

Als je even naar de website gaat, zal je snel merken wat ik bedoel:
www.smartmap.be/index.php

Ik heb me al suf gezocht naar het probleem, maar kan het maar niet vinden. Heeft iemand van jullie een idee?
 
Als je bij <div class="content">
de width: 80%; verandert in 79% ben je van het probleem af.


Overigens deed hij bij mij ook in Google Chrome vreemd.
 
En nu weet ik weer waarom ik css zo haat :rolleyes::rolleyes:

Bedankt! werkt idd uitstekend nu! :thumb:
 
Het heeft niets met je probleem te maken, maar dat logo van je is echt belachelijk groot. Bijna 1MB voor een logo is wat overdreven.
 
Moet inderdaad nog aangepast worden :)

Het logo is momenteel het in-software logo zonder optimalisatie. Kan heel wat bijgeschroefd worden. :thumb:
 
En nu weet ik weer waarom ik css zo haat :rolleyes::rolleyes:
Ho-ho! Firefox heeft de site niet up-gemessed! Als je de sidebar een breedte van 20% geeft en een border-right van 1px, en de content een breedte van 80%, wordt in goede browsers de breedte altijd precies 1px te breed. :d

Nu kan je css gaan haten omdat die een rand gedefinieerd heeft als liggend buiten de breedte van een element, en niet erbinnen, maar dan kan je ook een schilderijlijst gaan haten omdat die het schilderij breder maakt. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
___________
PS: alphakanaal van logo er uit halen, sidebar-bg er achter zetten, opslaan in 256 kleuren met foutverspreiding, en hoppa: 36kB ipv 790kB.
 
Laatst bewerkt:
Het is een mooie uitleg, maar toch blijf ik iets tegen css hebben. :p

Sorry, ik ben c++, actionscript, vb.net, java zelfs als je wilt gewoon, en css past gewoon niet in dat rijtje.:D

Ik trek er mijn plan wel in, maar soms stuit ik op problemen zoals dit en dan is het weer even gefrustreerd rondlopen. :rolleyes:
 
Ach ja, smaken en verschillen enzo. :)

Kruispost: intussen nog een ps'je bij gesplaatst.
 
^you got me! :eek:

moesten er nog dingen zijn die je ziet aan m'n site en die algemeen gezien "not done" zijn, geef maar door hoor. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan