website met een vaste grootte van een monitorscherm met intern scrollen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike35

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo mensen, ik wil graag een website opzetten zonder frames. De site moet bestaan uit 1 kolom en 3 rijen.

De bovenste laag moet uit een menu bestaan, de middelste bestaat uit info van het menu en de onderste laag uit vaste info.

Nu wil ik graag dat de hoogte van het beeld niet verandert. Dat wil zeggen er moet voor de middelste rij een scroll komen op de browser waarmee je je informatie kunt lezen ipv dat je de hele pagina naar beneden scrollt.

Hoe is dit mogelijk, iemand een tip?

Hallo mensen, ik wil graag een website opzetten zonder frames. De site moet bestaan uit 1 kolom en 3 rijen.

De bovenste laag moet uit een menu bestaan, de middelste bestaat uit info van het menu en de onderste laag uit vaste info.

Nu wil ik graag dat de hoogte van het beeld niet verandert. Dat wil zeggen er moet voor de middelste rij een scroll komen op de browser waarmee je je informatie kunt lezen ipv dat je de hele pagina naar beneden scrollt.

Hoe is dit mogelijk, iemand een tip?

Bedoel je op de manier van

Bovenframe: width="100%" height="50" (50 = Voorbeeld)
Middenframe: width="100%" height="100%" (Scrollbar komt automatisch als de inhoud niet past)
Onderframe: width="100%" height="50" (50 = Voorbeeld)

Of niet? Deze gegevens zet je op zo'n manier <FRAME width="100%" height="50">, of bedoel je dat niet? (FRAME kan bij jou ook wat anders zijn!

Bedoel je op de manier van

Bovenframe: width="100%" height="50" (50 = Voorbeeld)
Middenframe: width="100%" height="100%" (Scrollbar komt automatisch als de inhoud niet past)
Onderframe: width="100%" height="50" (50 = Voorbeeld)

Of niet? Deze gegevens zet je op zo'n manier <FRAME width="100%" height="50">, of bedoel je dat niet? (FRAME kan bij jou ook wat anders zijn!

Ja, als de tekst niet past scroll je alleen in de middelste rij, de bovenstaande en onderste rij blijven op hun plek in de browser.:thumb:

Alleen wil ik dit met tabellen bewerkstelligen ipv frames....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan