Website met grote online catalogus

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaryS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2015
Hi!

Ik wil een website bouwen via Wordpress, met daar in een online catalogus met rond de 4500 producten (foto's met artikelnummer, en zoekfunctie). Daarnaast alleen een simpele informatie, en contact pagina.

Ik heb dit alleen nog nooit gedaan.. Ik heb in het verleden alleen simpele portfoliowebsites gebouwd. Ik wil dus graag weten waar ik op moet letten, hoe ik het zo soepel mogelijk kan laten lopen en hoe ik dit het beste kan doen.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Mary

Voor die grote hoeveelheden artikelen is WordPress niet geschikt. Tenminste ik neem aan dat je ook het onderhouden van de catalogus enigzins beheersbaar wilt houden.

Vertel even iets meer over de achtergrond van de catalogus. Moet het bijv. uiteindelijk een webshop worden. Of moet ik aan iets heel anders denken? Kunnen we meedenken over eventuele alternatieven.

Als je die allemaal handmatig in moet voeren wordt dat een flinke klus :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie @RogerS :)

Het bedrijf heeft ambitie om het in de toekomst uit te bouwen tot een webshop. Verder lijkt het mij handig als zij het in de toekomst inderdaad zelf kunnen bijhouden. Wat voor alternatief voor Wordpress zou je aanraden? Ik heb er morgenochtend een gesprek over met het bedrijf.

Dus eigenlijk ben je met iets bezig buiten je eigen expertise om. Geen probleem voor mij, maar hou wel de risico's voor jezelf en je klant in de gaten.

In deze situatie zou ik de klant aan de slag laten gaan met de software voor een webshop. De meeste daarvan kun je in catalogus mode zetten. Je ziet dan wel de artikelen (met of zonder prijzen), maar kunt niet bestellen.

Welke software voor de webshop hangt van een heleboel zaken af. O.a. soort artikelen. Voorraad beheer. Afhandeling orderproces. Integratie met administratiepakket en nog veel meer. Goede keuzes op dit moment zijn PrestaShop of Magento. Elk met zo hun eigen voor- en nadelen.

@RogerS Dat klopt, maar ik wil het erg graag leren, en heb de juiste mensen om mij heen om op terug te vallen wanneer ik er niet uit kom.

Ik ga mij verdiepen in PrestaShop en Magenta en afwegingen maken! Super bedankt voor de hulp. :thumb:

Groeten Mary

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan