website met html

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobovdijke

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
hey mensen
ik maak nu een website met starthosting(jvd-games.nl)
maar hij ziet er niet uit (ook al ik hij nog niet klaar hij komt er zo ie zo niet uit te zien)
dus vraag ik mij af kan ik ook html gebruiken?

Hallo,

Tuurlijk kan dat. HTML is de standaard voor websites.

Mvg,

Martin de Groot

Hoi job,
Inderdaad, om een website draaiend te krijgen, moet deze in html geschreven zijn (en ook je huidige versie is dat).
Maar de vraag zal denk ik iets anders liggen.
  • Bij je starthosting-hostingpakket zit een ingebouwde "websitebuilder", die momenteel op de site gebruikt wordt.
  • Volgens de broncode van je pagina is dat de "Parallels Plesk Sitebuilder 4.5.0", die o.a. gebruik maakt van een voorgekookt template (sjabloon) voor de opmaak.
  • Verder doet die sitebuilder het met een opmaak in tabellen (waar tabellen niet voor bedoeld zijn), en verder met veel inline styles (ook niet echt handig).
Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je zelf de html wilt maken: het kan een stuk beter dan de sitebuilder! :)
Daarmee zal de vraag zijn:
"Kan ik bij starthosting ook zelf de pagina's in html maken, buiten die sitebuilder om?"

Dat kan niet bij alle providers die een sitebuilder gebruiken. Maar in het geval van starthosting gelukkig wel:
  • Je kan zelf de html aanmaken (en de toebehoren als css-bestanden, images en eventuele javascripts).
  • De eigen baksels moet je via FTP uploaden naar de server van je site (d.w.z. alles in de mapjes waar je in de html-code naar verwijst).
  • Met FTP kan je ook mappen aanmaken op de server.
  • FTP gaat helemaal buiten de sitebuilder om: het is een rechtstreekse verbinding (met username en password, die de provider levert).
  • Wat je nodig hebt is thuis een FTP-programma. Bv. de uitstekende en gratis FileZilla Client. Mini-gebruiksaanwijzing hier op het forum.
  • Meer info bij starthosting op de site: FTP Hosting: Hoe kan ik mijn website uploaden?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan