Website met nav en subnav

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Hallo,

Ik zit met een probleem. :confused:
Ik ben bezig met het maken van een website, die bestaat uit de divs (in die volgorde):

header
navigatie
subnavigatie + content (dus op één 'lijn')
footer

Met een vaste breedte lukt dit, maar wanneer ik wil werken met (css):
Code:
MIN-WIDTH: 750px; MAX-WIDTH: 1280px;
lukt dit niet. Dit is dus toegepast op de wrapper waar alle divs in staan.
Het probleem is dat de content onder de subnavigatie gaat staan (ipv ernaast). Bij subnavigatie heb ik een breedte van 200px en bij de content 100%.

Heeft iemand een stukje werkend css voor mij dat hier werkt? Of de oplossing voor dit probleem ?
Als ik niet duidelijk genoeg ben geweest, laat het maar even weten :)

Hoi toetsenbord,
Bij subnavigatie heb ik een breedte van 200px en bij de content 100%.
Dan moet die #content de volle breedte binnen de #wrapper pakken, en daar past geen 200px naast > als de #content in de html na de #subnav staat, dat zoekt de #content de eerstvolgende gelegenheid waar de breedte van 100% wel gehaald kan worden
... en dat is vlak onder de #subnav. ;)

Waarschijnlijk is het probleem op te lossen door de #subnav naar links te floaten, en de #content géén breedte te geven. Dan komt de #content er altijd naast, hoe breed de totale breedte ook is. Om de #content teksten niet vooraan onder de #subnav te laten beginnen als de hoogte van de #subnav voorbij is, maar er netjes naast, kan je de #content een margin-left geven van wat meer dan de breedte van de #subnav.
Daarmee wordt het zoiets:
Code:
#subnav {
    float: left;
    width: 200px;
    }
#content {
    margin-left: 230px;
    }
In dit verhaal wordt nog iets meer uit de doeken gedaan. Daar is een soortgelijke pagina-indeling.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan