Website niet overal zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ludoviek

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik heb een website gemaakt die blijkbaar niet op elke computer op een juiste manier wordt weergegeven.
Eén van de bladzijden bevat een webformulier. Meestal komen de ingevulde formulieren zonder probleem bij ons aan. Maar toch krijg ik regelmatig een bericht dat het formulier niet kan verstuurd worden of niet kan worden ingevuld of dat boxen niet kunnen aangevinkt worden.
Wat zou hiervan kunnen de oorzaak zijn en hoe verhelpen?
U kan een kijkje nemen op
http://www.bipe.be/Conferencehtml, maar de kans is groot dat bij bezoek aan de site alles vlot verloopt. Dit is niet altijd het geval en ik zou willen weten waarom niet!

Ik heb gewoon een copie genomen van de engelse webpagina conference.html en dan vertaald in het nederlands in WEB
Wat betekent het feit dat een stuk code ontbreekt in netscape en niet in explorer?
En hoe verhelpen?

In Internet Explorer wordt de pagina goed weergegeven, in Mozilla Firefox zie je een stuk code.

Toch weer een reden voor mij om toch maar bij IE te blijven.

Gewoon in de html code duiken van de twee pagina's.
Dan zie je de verschillen.

WebPro plakt scripts in de code en gebruikt deze voor de weergave.

Als de scripts niet op de goede plek staan, of stukken missen werkt het niet.

Bovendien geven IE en Netscape niet altijd een zelfde weergave.

Dus je pagina's buiten IE ook in Netscape, Firefox en/of Mozilla testen.

:cool:

Ik heb de codes voor ConferenceStartPage.html & ConferenceStartPageNdl.html gecheckt zoals die opgeslaan zijn op mijn harde schijf en die zijn vergelijkbaar en allebei zichtbaar tot het einde.

Als ik de broncode bekijk op het internet dan is er inderdaad een stuk weg op het einde.

Dan ligt dat aan het uploadprogramma?
En hoe kan het dan dat IE de Nederlandstalige bladzijde dan toch goed weergeeft?

Wat raad je mij aan?

De betreffende pagina opnieuw uppen.
IE trekt zich weinig aan van foutieve codes.

Maar omdat er steeds meer FireFox gebruikers zijn, moet de code wel goed zijn.

Eigenaardig:

Vraag ik de broncode op van ConferenceStartPageNdl.html in de IE-browser dan zie ik de ganse code, ontbreekt er niets.

Ga ik via mijn ftp programma naar de directory op de server dan is er een stuk afgekapt!?? Het is toch via het ftp programma dat alles op het net wordt gezet? Vanwaar dan dat verschil?

Ik probeer het te snappen, maar het lukt me niet...

Heb opnieuw geupped.
Lijkt nu wel OK qua code.
Is de bladzijde nu wel zichtbaar met netscape?

De pagina ziet er nu bijna het zelfde uit in Mozilla en IE.

Bij Mozilla staat de rode tekst een beetje door het gele vlakje
waar "Congres" in staat.

Maar het is nu wel goed te lezen.

Netscape ok.

Nu is het ook een complete html pagina, de staart zit er ook aan ;)

Weergave van Netscape type browsers hebben een andere fontweergave wat de hoogte betreft, vandaar dat de tekst, doordat met layers wordt gewerkt in WebPro, soms niet correct valt.

Vooraleer ik ga slapen (met bonkende koppijn) toch nog even vragen of aan die gewijzigde weergave in netscape iets te verhelpen is?

Er was ook één persoon die wel met IE werkt, maar op de bladzijde http://www.bipe.be/Conference RegistrationNdl.html niet het volledige formulier kon invullen en de blokjes niet kon aanvinken en ook niet kon verzenden... enig idee waar dat kan mee te maken hebben?

Bedankt in elk geval voor de hulp!

De vlakken in WebPro iets naar beneden schuiven.

Je formulier werkt niet, althans niet in Netscape.
Verzenden moet een foutmelding geven, indien een veld niet is ingevuld.

Het formulier is ook niet correct.
Er staan meerdere <form> </form> tags in, deze horen niet bij de inputvelden te staan.

Alle form elementen moeten staan tussen een openings <form> en de sluitings </form> tags staan.

Kijk bij de help van WebPro voor info over formulieren maken.
Maak een simpel testformulier, upload en test het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan