Website niet te vinden op Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

irontt

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2012
Hoi,

Mijn website is al een flink aantal weken online. Echter, ondanks de metatags kan deze site niet op google gevonden worden.

http://www.rockoverhalsteren.nl is de link

Wat is hier het probleem van?

Alvast bedankt voor uw hulp.

IRON

Ik kan je website ook niet vinden op google. Heb je wel meta tags toegevoegd?
Vraag mij trouwens niet hoe dat moet. hier staat er wel uitleg.

Laatst bewerkt:
De site werkt wel en ik heb ook metatags toegevoegd.
Alleen normaal gezien als je dus gewoon op google intypt rock over halsteren zou de site bovenaan moeten komen verschijnen echter krijg je veel hits over het festival maar geen hit op de site zelf.

Niet verwonderlijk: SEO-fouten

Dat je site niet gevonden wordt, is logisch.

Je maakt een paar grote fouten in het kader van SEO. In ieder geval fouten waar Google absoluut niet tegen kan.
En je HTML-code is een grote puinhoop.

• De <head> en <body> secties zijn niet goed gestructureerd; zie daarvoor bijvoorbeeld de foutmeldingen in de validator. (open- en sluit-tags op verkeerde plekken)
  • Allerlei elementen buiten (voor) de <head>-sectie
  • Allerlei elementen buiten (na) de <body>-sectie
  • Je gebruikt geneste tabellen voor opmaak en daarnaast ook <div>'s; dus geen consequente aanpak
  • Je gebruikt bijna overal images voor links zonder inhoudelijke tekst. In dat verband is een van je grootste fouten de volgende:
  • Je 'verbergt' de <h1> headertekst door een positie ergens helemaal links buiten beeld, en daarvoor in de plaats zet je een image in beeld. Dat is voor Google eeen van de grootste zondes die je kunt begaan.

Ik ben al van alles aan het proberen maar ik die validator komt steeds met nieuwe foutmeldingen waar ik niks van snap.

BV>
Line 2, Column 1: start tag was here

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="nl" xml:lang="nl">

Als ik bv een nieuw document open in dreamweaver komt dat er exact te staan namelijk.

http://roh123.zzl.org/ is mijn testsite trouwens

Line 2, Column 1: start tag was here

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="nl" xml:lang="nl">

Dat is nu ook net geen foutmelding, maar een toelichting op de foutmelding die er bovenstaat.

De foutmelding gaat over een ontbrekende html sluit-tag en deze toelichting laat zien dàt (en waar) er een openingstag was.

De echte foutmeldingen hebben een ander icoontje in de linkerkantlijn (rood/wit kruisje) dan de toelichtingen (blauw/witte i)

Dit moet in ieder geval weg:

Code:
<meta name="robots" content="noindex, nofollow" />

En zorg voor meer tekst op de homepage en minder plaatjes. Met metatags alleen red je het niet, Google doet daar nauwelijks iets mee.

Ja: "noindex" is de instructie voor zoekmachines ("robots") om een pagina niet in de resultaten op te nemen.
Een verbod voor Google! :eek:
En "nofollow" betekent dat de links op de pagina niet gebruikt mogen worden om andere pagina's op de site te vinden.

... en dat staat er nog steeds op. Maar niet langer wachten! (andere dingen verbeteren zijn onbelangrijker)
Dus als de wiedeweerga (=meteen als je dit leest!) vervangen door het omgekeerde:
HTML:
<meta name="robots" content="index, follow" />
En hopen dat Google nog op tijd langs komt vóór het de 25e is...

=======
Hoe de voor Google onzichtbare plaatjes toch in woorden kunnen worden omgezet, staat al in deze post.
  • M'n advies was toen om optie 2 te nemen, maar jij hebt optie 1 gepakt. ;)

=======
@Tecsman...
Je 'verbergt' de <h1> headertekst door een positie ergens helemaal links buiten beeld, en daarvoor in de plaats zet je een image in beeld.
Dat is voor Google een van de grootste zondes die je kunt begaan.
Is dat wel zo?
Het is wel hidden text, maar niet voor een text-browser, en ook de Googlebot leest 'm dan toch gewoon?
  • Het zou anders liggen als de hidden text met {display:none;} of wellicht {visibility: hidden;} gemaakt was, dacht ik. Dan kan Google terecht dienst weigeren.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Volgende heb ik nu gedaan.

<meta name="robots" content="index, follow" /> is eruit. Hoe dat die erin is geslopen kan ik me niet meer herinneren.

Inhoud op de homepage wat aangevuld. Probleem met de gehele website is dat ik zelf geen organisator van het collectief ben dus ik afhankelijk ben van de ''baas'' zogezegd, tot ik bruikbare info krijg op de website.

Tevens heb ik (voor mijn verstand:D) </body> en </html> tags toegevoegd aan elke pagina.

Het blijft nog steeds een website met fouten.

De nieuwe homepage Rock Over Halsteren heeft nog maar 4 foutjes, en niet van de ernstige soort. Daar zal Google wel overheen lezen.
Mooi! :)

PS: Gelukkig hebben de sites van de eerste treffers bij Google een link naar de Rock Over Halsteren-site geplaatst. Dus belangstellenden kunnen er zeker op terecht komen!

Let it rock!
CSShunter

Hoi, dat was op het nippertje: morgen begint 't al! :thumb:

=======
Csshunter, bedankt voor je oplettendheid.
Vergeet Berkery van reactie nummertje #10 niet: die was de eigenlijke dader van de oplettendheid!

Rock ze, morgen!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan