Website niet zichtbaar op Google.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaskofich

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2005
Ik ben sinds kort bezig met een website voor een bekende van mij.
De website zelf is af maar niet zichtbaar op Google.

zelfs wanneer ik bijna het gehele adres intyp geeft hij geen resulaat.

de provider is Strato.

Wanneer heb je de website aangemeld bij Google? Het kan een poos duren voordat je zichtbaar bent in de resultaten.

Normaal is het niet nodig om uw site toe te voegen op Google, dit gebeurt volop automatisch...
Het hangt natuurlijk af hoelang de site al bestaat, het kan een poos duren vooraleer de zoekmachine bots uw site bezoeken.
Zorg ook voor goede meta-tags, want dit speelt ook een belangrijke rol ;)

N.a.v. het "volop automatisch..." van Balub:

Als er vanuit andere sites links naar een site staan, en die andere sites al door Google zijn opgemerkt, dan wordt de site (na verloop van tijd) ook door Google opgemerkt, en komt deze terecht in de zoekresultaten. D.w.z. misschien wel op de 5.491e vervolgpagina bij een bepaald zoekwoord, want bij sommige zoekwoorden zijn er soms wel miljoenen treffers... :shocked:
Als andere sites (nog) geen links naar je site hebben, loont het de moeite om de site zelf bij Google aan te melden, - want de Google-bots kunnen veel, maar ik dacht niet dat ze uit zichzelf kunnen raden dat iemand er een site met een bepaalde domeinnaam op heeft gezet.

In elk geval is een geduld van 3 weken à een maand waarschijnlijk wel nodig.
  • Tip 1: Bij een verse site is het aan te raden er om meteen na het veroveren van de domeinnaam alvast 1 voorlopige pagina (met goede trefwoorden; zie <meta>-suggestie in de post van Balub) op te zetten, en vanuit minstens 1 al in Google opgenomen website een link zien te krijgen naar die pagina. Dan kan je op je gemak de site gaan ontwerpen, terwijl Google alvast op scherp is gezet (= terwijl je daar al in de wacht staat).
  • Tip 2: Uitvoerige informatie en richtlijnen voor Google staan in de Google Webmaster Tips. Nederlandstalig, en aanbevolen! :)
Groetjes,
CSS-Hunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan