website offline zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

folkertdekens

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo weet iemand raad? het is een dringend probleem en hulp is erg welkom

Een websitebouwer maakt voor mij nieuwe websitecontent. Die staat nog in de steigers en ik wil hem daarom beslist nog niet online hebben op mijn website. Ik sprak af met de websitebouwer dat hij een subdomein maakt waarop de content komt te staan. Hij zou dit subdomein gisteren maken en de content erop zetten.

Tot mijn grote schrik staat de halfgare content nu toch op mijn website. Ik baal en kan de slome duikelaar niet bereiken en weet niet hoe ik mijn website moet sluiten , maar hoe eerder hoe beter... kan iemand zeggen hoe dat moet? iets doen in plesk? ik weet er weinig vanaf en zal vast verderzoeken maar als iemand hier het weet?
Erg bedankt dan, Folkert

Even uit de sectie handleidingen verzet naar hier :)

Hoei! - Plesk ken ik niet, maar als je FTP-toegang tot de server hebt (FileZilla of zoiets), dan kan je je index.html (of index.php) even hernoemen tot index.niks o.i.d.
Dan komt in ieder geval de homepage niet tevoorschijn, en kan men ook niet via die homepage op andere pagina's komen.
Blijven over de Google-bezoekers die op een andere pagina binnenkomen.
Met FileZilla zou je denk ik ook via het rechtenbeheer hele mappen ontoegankelijk kunnen maken.

Succes!
CSShunter

Laatst bewerkt:
Als je niet weet hoe je om moet gaan met ftp heb je hier 2 opties in Plesk admin panel:
1. je zet het domein tijdelijk uit ( dan kan hij het domein tijdelijk niet vinden )
2. je zet tijdelijk een doorverwijzing van je home root naar naar niet bestaande map zoals www.jedomein.nl/offline.

hallo forumlezers, bedankt voor de info ik probeer beide opties (ftp en plesk) ik kon mijn websitebouwer gisteravond gelukkig toch nog bereiken en hij haalde meteen de site uit de lucht ("ik begrijp niet hoe dit kan") maar ik wil het zelf kunnen doen ingeval van nieuwe lekkage (het gebeurde al eerder) bedankt, Folkert

Ik sprak af met de websitebouwer dat hij een subdomein maakt waarop de content komt te staan.
Fout. Door het zo af te spreken is de kans op dergelijke lekkages op voorhand al toegenomen.
Het lijkt me beter om een autonome testomgeving op te zetten die niet zomaar bereikbaar is via de uiteindelijke site.

@evert
eerlijk gezegd ik besloot met hem te stoppen volgende week: betaalde hem 360 euro en dat leek me goedkoop maar de bouw duurt al 2 maanden en lijkt niet op te schieten en hij maakte vaker fouten, zei niet 1x sorry, communiceert niet goed (mailt alleen desgevraagd even kort en vluchtig terug en antwoord soms niet op vragen) hij lijkt me gemakzuchtig en hoog te paard zitten en ik heb de website zakelijk hard nodig voor acquisitie en ben flauw van dit kauwgomverhaal, ik start daarom zelf komende maandag met een cursus websitebouw om het zelf te doen, maar bedankt voor de tip.. F

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan