Website online aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hoi,

Ik had ooit eens een programma/script waarmee de eigenaar van een website deze online kon aanpassen.

Hij kon hier dus mee inloggen en dan bv de tekst van de webpagina aanpassen.

Nou kan dit uiteraard op meerdere manieren ,maar voor wat aanpassen van een en ander was dit wel makkelijk voor iemand die verder van websites niet veel verstand heeft.

iemand een idee wat voor programma ik zou bedoelen of iets anders in die zin.

Je bedoelt vast een CMS systeem zoals Joomla, hiermee kun je je website online aanpassen. Het vereist wel enige kennis om dit op je website te installeren.

bedank voor je antwoordt, maar ik bedoel niet Joomla, het gaat om het aanpassen van een gewone website.
Je creëert hier ong. een omgeving mee zoals je de bestanden kunt bewerken bij je host

Als het gaat om losse bestanden dan zou je http://html5-editor.org kunnen gebruiken. Dit is een online web editor met een inlogscherm. Je webserver heeft dan wel php5 nodig. Ik ken deze editor niet, maar misschien kun je er wat mee.
De huidige versie werkt nog niet met php5.4+, maar daar wordt aan gewerkt.

ik weet niet hoe anderen het oplossen maar ik heb een website gemaakt die de tekst inleest uit txt bestanden
de klant kan deze directory met txt bestanden zelf vinden en zijn tekst aanpassen.
(de txt bestanden lees ik in met ajax)

Bij de thuis-website-makers gok ik....
40% met een cms
50% met een (online) site builder

Bij bedrijven... 95% met een cms of webshop

Misschien wil je de url van de website geven dan kan ik kijken wat handig is.

Hoi,,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik moet de website nog maken en wil kijken welke mogelijkheden er zijn om iemand die niet al te veel verstand van websites heeft deze toch zelf kan aanpassen

die zal ik eens bekijken http://html5-editor.org al heef mij hoster wel php v5.3.27

een beetje hoster draait op php 5.5.x en anders zijn het loosers.
updaten lijkt een activiteit uit de steentijd te zijn. 2 dagen per week vul ik met het updaten van servers en CMS systemen omdat de eigenaar er een zooitje van heeft gemaakt.
Het verschil in ondersteuning tussen 5.3, 5.4 en 5.5 is nogal groot en daarom is versie beheer een serieuse aangelegenheid.

Als je nog moet bouwen raad ik je aan om niet de oude PHP template manier te gebruiken. Die oude manier had er een handje van om bij elke kleine wijziging in de pagina maar gelijk de hele pagina opnieuw te laden.
Tegenwoordig ondersteund (bijna) iedereen javascript/AJAX en kun je na het inladen van de pagina betrekkelijk simpel stukjes tekst ophalen en in je staande pagina plaatsen.
(waarom alles herladen als je alleen een stukje wil veranderen -> wat de meeste menus alleen maar doen)

Hi smartthinker
Als een hoster de laatste php installeert dan geeft dat bij best wat klanten problemen. Er zijn diverse hosters die bij bestaande accounts even "pas op de plaats" houden bij php5.3. Eventuele security problemen kun je zeer goed via sterke wachtwoorden, file permissies en htaccess voorkomen. Zie mijn Bron over beveiliging

Ik ben het met je eens dat een tekstfile template structuur verre van handig is.
Een nieuwe website kan het beste meteen in een cms met html5/css3 en mobile ondersteuning gemaakt worden, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip , ik was ook al van plan toch maar voor Joomla te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan