Website online zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartJanssen

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Hallo ik heb een complete website.
Ik zelf kan hem helemaal bekijken. En links openen.
Ik zelf vind hem heel mooi ,maar dat doet er niet toe.
Ik heb wat vragen.

Ik wil een domeinnaam kopen .nl , Is dit alles wat ik nodig heb om mijn website zonder tk te hosten op mijn laptop?

Ik snap er eigenlijk helemaal niks van ,ik wil mijn website die ik nu heb op me laptop online krijgen kan iemand een hele duidelijke tutorial geven om dit te doen.De vraag is dus ik koop een website domein wat moet ik dan , ik weet ook niet wat er gebeurd als ik een domeinnaam koop?

Ik ben zo blij als iemand het me uit kan leggen

Wanneer je naar een hostingbedrijf gaat kun je voor een bepaald bedrag per jaar / per maand een .nl domein kopen. Dit kun je op meerdere manieren doen. Je kunt alleen een doorverwijspagina nemen en dan op je eigen pc je website zelf hosten.
Maar de gene die ik jouw aanraad is een pakket waarbij hun jouw gehele website hosten.
Met zo een pakket heb jij een FTP server (http://www.xead.nl/ftp-file-transfer-protocol) en daar kun je je bestanden gewoon opzetten.
Een voorbeeld hiervan is mijndomein.nl hier kun je zo pakket waar ik over praat voor 30 euro per jaar krijgen.

Aan alleen een domeinnaam heb je niet genoeg. Je moet de site ook nog onder kunnen brengen op een (shared) hosting. Je krijgt dan een aantal mb's aan schijfruimte voor een bepaald bedrag. Je kunt dan verbinding maken met een ftp-programma naar jou stukje van de schijfruimte waar wat mappen staan waar je jou site dan in kunt kieperen.

Als je een hosting pakketje hebt besteld inclusief je domeinnaam dan krijg je alle gegevens via mail die je nodig hebt om verbinding te maken met die webruimte.

Deze is best wel goedkoop en werkt prima alleen je zult wel goed moeten lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat.

Hier staan nog veel meer hostingpartijen dus da's een kwestie van onderzoeken en reviews lezen welke goed en betrouwbaar is.

edit: haha bijna tegelijk geantwoord

Ik host hem zelf op me laptop

maar nog een vraag als ik gewoon .tk gebruik is dan alles gratis

Lijkt me niet zo'n succes op je laptop hosten.
1 Hij is dan alleen bereikbaar als je laptop aan staat.
2 De upload zal zeker minder snel zijn als elders.

Je kunt een tk misschien forwarden naar je ip adres.
En dan in je router poort 80 forwarden naar het lokale ip van je laptop.

@glompie jij praat onzin want in de eerste zei ik al dat je dan een pakket neemt. Ten tweede kan hij best op zijn laptop die website hosten. Dat het niet handig is klopt maar hij vraagt of dat kan dus dan zeg je, ja dat kan.

Je kan een website op je laptop hosten en wanneer je dit met .tk doet is het wel gratis, echter moet je je wel aan de voorwaarden houden van een .tk adres en technisch gezien is het niet gratis omdat je laptop contineu aan moet staan wat dus veel stroom kost en slijtage van de laptop.

@Ruty je leest niet alles. Er staat onder dat de posts tegelijk gingen dus idd. ook dubbele info gaven.

Hostnet zou ik niet aan beginnen als ik jouw was, ik had ooit een klant waar ik website voor moest maken die ook bij Hostnet een zogenaamd goedkoop domein had.
Echter had die persoon een startpakket wat betekend dat je het alleen als doorlink domein kan gebruiken. Voor een pakket moest je rond 5 euro per maand betalen wat relatief duur is als je nagaat dat je een mooi pakket met domein voor 30 euro kan krijgen. 30 per jaar bedoel ik daarmee

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal mijn probleem is opgelost!
ik heb bij mijndomein.nl een website gekocht en ik ben er super tevreden over werkt prima :)
Ik kocht voor 30 euro domeinnaam + 1 gb webruimte + hosting VOOR 1 HEEL JAAR :D
Dat is een superdeal vind ik:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan