Website online

Status
Niet open voor verdere reacties.

saskia michiels

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Favicon wordt niet getoonod?

Hey
Heb net een website online gezet en ben nu bezig met het aanpassen van foto's en zo...
Maar het viel me op dat de favicon niet zichtbaar is...?

Ja, de favicon zelf is geüpload.

Kan iemand me helpen.

www.slagerijvanhove.be

Thanks! :)
Saskia

Ik bemerk dat hij bij IE het inderdaad wel laat zien (als je bookmarked, staat dit er ook bij), maar bij Firefox niet...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :( :confused: :D

Cache verversen, CTRL+F5

Trouwens, waarom heb je het menu niet in HTML gebouwd? Deze ziet er behoorlijk grof uit, en kan prima met HTML en CSS worden opgebouwd.
Verder hoort er geen margin tussen "Wij heten u van harte welkom" en " op onze website. "

Verder is niet niet echt verantwoord:
U kan ook enkel het vlees en/of vis bestellen,
als u dit liever zelf op de BBQ gooit.
;)

Ik heb nog meer adviezen, maar ik denk dat een Sitecheck in het Sitecheck forum meer gepaster is.

Laatst bewerkt:
Ctrl+F5 helpt niet, al meerdere malen geprobeerd... :-(

Tips zijn zeker altijd welkom! :-)

Waart vind ik die Sitecheck?

Hoi,
Een beetje ongeduldig om direct een nieuwe topic te openen:)
Als je uw icoplaatje verandert in png zal je zien dat die in firefox en crome zichtbaar is, in IE waarschijnlijk niet. IE ligt altijd dwars, dus bij mij IE direct verticaal geklasseerd
Maar als je de favicon wil zien in alle browsers zal je veel meer code en plaatjes nodig hebben
zoiets als
Code:
<link rel="apple-touch-icon" sizes="57x57" href="/apple-touch-icon-57x57.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="60x60" href="/apple-touch-icon-60x60.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="72x72" href="/apple-touch-icon-72x72.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="76x76" href="/apple-touch-icon-76x76.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="114x114" href="/apple-touch-icon-114x114.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="120x120" href="/apple-touch-icon-120x120.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="144x144" href="/apple-touch-icon-144x144.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="152x152" href="/apple-touch-icon-152x152.png">
<link rel="apple-touch-icon" sizes="180x180" href="/apple-touch-icon-180x180.png">
<link rel="icon" type="image/png" href="/favicon-32x32.png" sizes="32x32">
<link rel="icon" type="image/png" href="/android-chrome-192x192.png" sizes="192x192">
<link rel="icon" type="image/png" href="/favicon-96x96.png" sizes="96x96">
<link rel="icon" type="image/png" href="/favicon-16x16.png" sizes="16x16">
<link rel="manifest" href="/manifest.json">
<link rel="mask-icon" href="/safari-pinned-tab.svg" color="#5bbad5">
<meta name="msapplication-TileColor" content="#da532c">
<meta name="msapplication-TileImage" content="/mstile-144x144.png">
<meta name="theme-color" content="#ffffff">
plus alle bijhorende plaatjes in de diverse formaten
Verder moet ik PHP4U gelijk geven wat betreft de menu en ook wat betreft de totale uitvoering heb ik een paar ??
Suc6 verder

Of wou je je site laten controleren? In dat geval kan deze open blijven staan.

Een aantal opmerkingen, waarschuwing vooraf, ik ben een beetje een azijnzeiker wat dit betreft, dus het wordt geen positief verhaal, maar hopelijk wel nuttig.

Alereerst, ik had er zelf voor gekozen een CMS zoals Wordpress te gebruiken in plaats van alles met Dreamweaver op te bouwen, dat maakt onderhoud en het toevoegen van content een stuk makkelijker. Dat even daargelaten.

• Het menu is een plaatje met een <map> eroverheen... waarom? Hier zitten alleen maar nadelen aan. Als je straks iets aan je menu wilt aanpassen moet je weer een nieuw plaatje maken, en de <map> aanpassen. Mensen die van spraakbrowsers afhankelijk zijn zullen moeite hebben met je site en, voor een zakelijke site misschien nog wel belangrijker, de zoekmachinebots zullen moeite hebben met je site, niet goed als je snel gevonden wilt worden. Ik weet niet hoe lang de site al online staat, maar op het moment zie ik hem niet staan in de eerste 100 resultaten als ik zoek op slagerij van hove merksem. Er zijn verschillende manieren om het beter te doen, hier is een voorbeeld van hoe het kan, het maakt gebruik van het <nav> element, waardoor bots en browsers gelijk weten dat het om een menu gaat.

• Je hebt geen doctype bovenaan de pagina staan. Vooral in IE kan dit heel vervelende resultaten geven. IE kan dan in de zogeheten Quirks mode schieten, waarbij IE gaat doen alsof het om een site uit ergens in de jaren '90 gaat. Het html5 doctype, zoals in het gelinkte voorbeeld, zou afdoende moeten zijn. Overigens wel slecht van Dreamweaver dat het je een site laat maken zonder doctype.

• align="center" is niet correct en je kunt er niet vast op rekenen dat browsers het goed toepassen. Uiterlijk hoor je ook via het CSS bestand regelen, niet in de HTML.

• Je probeert met javascript te voorkomen dat mensen teksten van je site kopiëren. Ten eerste is het uiteindelijk onmogelijk, de html van de pagina staat in mijn browser, ik kan er mee doen wat ik wil. Ten tweede, waarom? Angst dat een andere slager je teksten overneemt? Het is veel waarschijnlijker dat een (potentiele) klant probeert adresgegevens of een telefoonnummer van je site te copy pasten, en die loop je nu dus in de weg.

• Je hebt bij de contactgegevens volgens mij alleen het lokale nummer gegeven (kan me vergissen, ik woon ten noorden van de rivieren), niet handig voor bezoekers van buiten Antwerpen en niet handig voor mensen die het nummer in hun mobiel willen plakken, die moeten dan nog handmatig de rest van het nummer er bij zetten.

• Qua inhoud nog wat karig, maar ik neem aan dat dat komt doordat de boel nog in ontwikkeling is. Zo stellen jullie wel dat mensen het belangrijk vinden te weten waar hun vlees vandaan komt, maar geven jullie geen antwoord op die vraag.

• Geen openingstijden! Waarschijnlijk een van belangrijkste redenen om naar een bedrijfssite te gaan en ik kan ze niet vinden, die horen op de voorpagina.

Overigens zie ik je favicon in Chrome wel.

EDIT: nog een puntje, zonder www werkt de site niet. Niet echt handig.

Laatst bewerkt:
Verder gebruik je tabellen voor de indeling van je site. Het is veel raadzamer om dit via DIV en SPAN's in CSS af te handelen.

Je code wordt er compacter en wat sneller door, en het is veel makkelijker te onderhouden.

Laatst bewerkt:
Twee threads samengevoegd

Thanks voor alle tips, niet gemakkelijk om alles meteen 'in orde' te krijgen... (site staat sinds midden december online).

Favicon is nu ook bij mij zichtbaar in de verschillende browsers :thumb:.

Heb zelf geen ervaring met Wordpress, is dit makkelijker?

Het menu heb ik al aangepast en denk dat het nu al beter is...
En ja, CSS... Heb hier nog steeds problemen mee, omdat ik de gewoonte blijf hebben om veel in de html-code te doen...

Doctype is toegevoegd.

Hoe kan ik bv. align="center" verbeteren?

No-copy heb ik er af gehaald :-).

Telefoonnummer aangepast (is dit wat je bedoeld?).

Aan inhoud wordt gewerkt...

Openingstijden toegevoegd.

Hoe komt het dat de site niet werkt zonder www? Wat kan ik hier aan doen?

Hoe kan ik bereiken met DIV's wat ik nu met de tabellen doe?

Thanks for all the help and Happy New Year!
S.

Ook gelukkig nieuwjaar.

Heb zelf geen ervaring met Wordpress, is dit makkelijker?
Hangt er van af. Als je zelf templates gaat bouwen of grondig aanpassen waarschijnlijk niet, als je een bestaand template gebruikt wel. Het beste kun je het gewoon proberen (link gaat naar een site met demo's van meerdere CMSen.

Hoe kan ik bv. align="center" verbeteren?
In dit geval kun je die div een class meegeven, "mainContainer" bijvoorbeeld. In je CSS bestand zet je dan.
Code:
.mainContent{width:1029px; margin:0 auto;}
Dit houdt in, een breedte van 1029px, boven en onder geen marges, links en rechts automatische marges. Het gevolg is een div die horizontaal gecentreerd staat.
Telefoonnummer aangepast (is dit wat je bedoeld?).
Ik dacht dat je het regionale nummer vergeten was, maar dit is natuurlijk ook prima. Ik wist niet dat Belgische telefoonnummers zo kort zijn, hier hebben ze allemaal tien cijfers

Hoe komt het dat de site niet werkt zonder www? Wat kan ik hier aan doen?
Dat is iets wat je via je host moet regelen, mogelijk kan het via een adminpaneel, anders moet je contact opnemen met hun helpdesk.

Hoe kan ik bereiken met DIV's wat ik nu met de tabellen doe?
In plaats van je inhoud in cellen te zetten, zet je ze in DIVs, die je dan met CSS de juiste omvang en plek geeft. Voordeel van die methode is dat het over het algemeen veel flexibeler werkt. Hier staat een uitgebreide uitleg over positioneren met CSS (wel in het Engels).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan