Website ontwerp na maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woutertjuh88

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Voor school moeten we een website bouwen voor een open dag en dan voor de opleidingen die te maken hebben met de grafische wereld. Nu heb ik snel in Word 2007 een leuk ontwerpje gemaakt maar met welk programma kan ik dit na maken? (de licht oranje 'vakken' moeten naar beneden komen als je op bijvoorbeeld Opleidingen of project drukt. ik zou ook graag de overgang van wit naar de gewenste kleur zo willen hebben. Kan iemand advies geven met welk programma ik dit het beste kan doen?

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
als je al die afbeeldingen opslaat, kun je hem met css zo in elkaar zetten, je kunt dan ook het menu naar beneden laten komen,
daarvoor heb je niet veel ervaring nodig, want ik ben 2 weken geleden met CSS begonnen en denk dat dit me wel lukt, als je het aan mij zou vragen

CSS en HTML heb je nodig

Als je het de 'hard-way' wilt doen moet je *even* css en html leren, maar dat kan je niet zomaar eventjes in 3 avondjes doen.

Wat je bijvoorbeeld kan doen is een opmaak-programma kopen/downloaden. Enkele voorbeelden zijn: Microsoft frontpage (niet gebruiken), dreamweaver, NVU, en ik geloof dat het ook kon via paintshop. Deze programma's zijn zogenaamde 'wysiwyg' (what you see is what you get) en zijn voornamelijk slepen/neerzetten. Niets moeilijke codes leren.

:thumb:

Ik heb nu de buttons klaar.. maar hoe kan ik nu het dropdownmenu gaan maken? ik heb een plaatje gemaakt met de gewenste buttons.. maar moet ik deze 1 voor 1 opslaan??
Wat is slim? of weet iemand waar ik een uitleg kan vinden hoe ik dit heb beste kan doen..

Ik wil dus als ik op een knop druk dat het scherm naar beneden komt(zie bijlage) en dat ik dan een keuze kan gaan maken...

ik heb ze gemaakt via indesign.....

Bijlagen

• Dropdownmenu1.jpg
    Dropdownmenu1.jpg
    17,2 KB · Weergaven: 60
Ik denk toch dat ik het op een eenvoudigere manier ga doen.. (ben er al mee bezig)

En dropdown menu is me nog wat te ingewikkeld en heb er te weinig tijd voor...

Maar ik ben nu bezig om in een plaatje(lange balk) daar 8 woorden in te zetten wat dan de links worden.. maar hoe kan ik dit het beste doen? (alles moet in het midden van het scherm komen) ik be al bezig geweest met tabellen maar ik kan geen 2 tabellen over elkaar doen... hoe kan ik dit het beste aan pakken?

Link plaatje met tekst...:
http://www.steenredeker.nl/tekst moet in het plaatje komen.jpg

Nou je kan inderdaad geen plaatje en tekst over elkaar zetten, je moet het plaatje als achtergrond van de tabel zetten. Ook veranderd je tabelstructuur hierdoor.
Dit heb ik even voor je gemaakt:
HTML:
<center>
<table width="100%" border="0" background="PLAATJE" height="HOOGTEPLAATJE" width="BREEDTEPLAATJE">
  <tr>
    <td><table width="100%" border="0">
      <tr>
        <td>Link 1</td>
        <td>Link 2</td>
        <td>Link 3</td>
        <td>Link 4</td>
        <td>Link 5</td>
        <td>Link 6</td>
        <td>Link 7</td>
        <td>Link 8</td>
      </tr>