Website onzichtbaar in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoboticPro

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Ok een vriend van mij kwam laatst naar mij toe omdat hij een website moest maken
voor school en vroeg mij om hulp, leuk en aardig binnen 4 uur van nul naar online gebouwd.

http://thijs.roboticprogrammer.com/

Nu blijkt hij onzichtbaar te zijn in Internet Explorer heel raar :p
De leraar heeft ook een lokale versie(html versie) en dit is dan de php versie.

(De melding van de frame versie is omdat de opdracht met frames moest maar
wij wouden het origineel ook inleveren)

Het probleem is niet urgent of zo maar ik ben gewoon benieuwd hoe dat nou komt,
heb ik een code gemist of iets anders? Ik ben benieuwd.

Brian van der Horst

Als je die title tag eens netjes afsluit zou het toch moeten werken.

Geef daarnaast je docent eens een flink schop onder z'n ****, opdracht geven een site te bouwen met frames in 2010!? gah! zo komen we natuurlijk nooit van die verrekte dingen af. Alles moet zeker ook perfect werken met IE6?

Als je die title tag eens netjes afsluit zou het toch moeten werken.
Dat is 'm inderdaad.

Conclusie: het loont altijd de moeite een webpagina even door de html-validator en de css-validator te slingeren.
Zie ook m'n handtekening hieronder. :)

De leraar mag zichzelf zeker eens updaten. Hij zou toch Jakob Nielsen moeten kennen: een webgoeroe van het eerste uur als het om bruikbaarheid van websites gaat. Die schreef: "Frames suck!" ... in 1996.
En anders moet ie maar eens een Google'tje doen: er zijn er meer die het zeggen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Tieke's site doet 't perfect in IE6. :p

ik zal het even wijzigen als ik thuis ben:D
de code is in haast geschreven dusja
en zelf is het niet mijn leraar maar ik vond het ook al raar
daarom hadden we ook een non frame versie gemaakt om die
leraar te laten zien dat het anders kan.
maar bleek om de techniek te gaan

[Geschreven op een mobiele telefoon spelling kan niet klopen]

Brian

Die techniek moet gewoon vergeten en uitgebannen worden :P Er is geen enkele reden meer over om Frames te gebruiken. Als je dan persé een andere website wil tonen in de jouwe heb je daar tegenwoordig de iframe voor.

Ja ik weet het;)
Ik heb net even de website gefixt;)

Ik zet deze op opgelost maar als je verder wil discussiëren mag je dat doen:p

Als je dan persé een andere website wil tonen in de jouwe heb je daar tegenwoordig de iframe voor.
... en als je het DOCtype "html 4.1 Strict" of "xhtml 1.0 Strict" wilt gebruiken, is er ook het valid alternatief <object> ipv de invalid <iframe>.
Hoewel er één browser is die tegenstribbelt (3x raden welke :D ).
Maar die kan ingepakt worden zonder de validatie geweld aan te doen.

Toekomst: html 5
In html 5 zal het <iframe> element weer wel toegestaan worden.
Zelfs met met een groot voordeel boven het <object> element.
Bij het <iframe> element in html5 is namelijk een nieuw (readonly) attribuut "sandbox" mogelijk, dat bescherming kan bieden tegen eventuele kwade code, die in de pagina van het <iframe> zit (of: er later dan bij de aanmaak in kan komen te zitten).
Via de op te geven sandbox-eigenschappen worden dan extra veiligheidsmaatregelen getroffen (zoals het niet toestaan van scripts of plugins).
Dat is natuurlijk welkom! :)
Maar het ziet er wel ingewikkeld uit bij w3c, met al die cursieve rode teksten; de browsers hebben geloof ik nog wat klusjes te klaren...

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS
Maar als je repeterende dingen op je site wilt hebben die eigen fabrikaat zijn, dan kan je een <iframe> en ook een <object> oplossing vergeten: dan doe je het gewoon met een php-bestandje, en niks geen pijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan