Website op eigen domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Luitjes,

ik heb al een domeinnaam geregistreerd en een hostingpakket. Nu heb ik alleen geen zin om ong 200€ voor het bouwen van een site te betalen en wil dit graag zelf doen.
Als ik google op "website maken" kan dat op veel sites wel gratis of voor weinig, maar dan krijg je domeinnamen met ownsite ofzo ervoor. Het www.adres heb ik al, maar hoe frobel ik daar een website achter waarbij ik mijn eigen domeinnaam kan gebruiken?

Gratis bestaat niet in de wereld. Vaak zit er reclame in je website en het is de vraag of jij je daar aan stoort.

Wanneer je er voor kiest om een dergelijke website te maken, dan kun je je bezoekers automatisch laten doorsturen van jouw eigen domein naar het adres van je gratis website. Bezoekers merken daar weinig tot niets van.

Een andere oplossing is om aan de slag te gaan met een WYSIWYG-editor. Daarmee maak je in relatief weinig tijd en met relatief weinig kennis een redelijk professionele website. Deze upload je vervolgens naar je domein.

Laatst bewerkt:
Vraag: wordt het een persoonlijke hobby-site of wordt het een zakelijke site (eigen bedrijf?)

Vraag: je hebt al een hosting-pakket; zit daar niet een functie bij waarmee je vrij gemakkelijk een CMS kunt installeren (, bijvoorbeeld Installatron)?

het wordt een persoonlijke site in combi met zakelijk (idd eigen bedrijf)
heb idd een hostingpakket, maar kan daar geen functie voor website bouwen vinden. Kan wel de startpagina bewerken met tekst: under construction oid.....

Wat hier ook al wordt aangegeven, maak gebruik van een WYSIWYG- editor, voorbeelden hiervan zijn Drupal, Joomla, Wordpress en Magento.
De laatste drie zijn uit te breiden met een webshop (Drupal kan wellicht ook, maar daar heb ik geen ervaring mee).
Deze CMS-systemen zijn allen gratis te gebruiken (open-source software), alleen dienen sommige plug-ins wel betaald te worden.
De CMS pakketten zijn tevens eenvoudig te installeren, tegenwoordig maken veel hosting-pakketten gebruik van installatron waar deze CMS pakketten in staan.

Het voordeel van deze CMS-systemen is dat je eigenlijk geen verstand hoeft te hebben van programmeertalen, maar wel een redelijk professionele website kunt neerzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan