abracadaver909
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 mrt 2011
Beste Helpmij-ers,
Ik ben een site aan het maken en nu wil ik daar een stukje javascript in dat een site in een iframe kan openen.
Ik zal even uitleggen wat de bedoeling is:
Men vult "iets" in in de textbox. Als men daarna op de Google-knop drukt, dan komt men op een tweede pagina. In deze pagina zit het iframe waar dan als volgt de volgende link in wordt geopend :w w w.google.nl/#q=iets.
Het is dus de bedoeling dat er op google wordt gezocht naar de text uit de textbox en de zoekresultaten in het iframe komen.
Tot nu toe ben ik met javascript niet verder gekomen dan:
[JS]<script type="text/javascript">
function google() {
document.location.href="http://www.google.nl/#q=" + document.getElementById("textinput").value;
}
</script>[/JS]
Textinput is de naam van de textbox.
Dit stukje script doet het prima, maar wordt niet in het iframe geopend. Ik moet er dus nog naar linken.
De knop waarmee de functie wordt aangeroepen ziet er als volgt uit:
Ik heb me duizelig gezocht op google maar kom er maar niet uit. Kan iemand mij uit de brand helepn?
Alvast bedankt,
Chris Verschoor
Ik ben een site aan het maken en nu wil ik daar een stukje javascript in dat een site in een iframe kan openen.
Ik zal even uitleggen wat de bedoeling is:
Men vult "iets" in in de textbox. Als men daarna op de Google-knop drukt, dan komt men op een tweede pagina. In deze pagina zit het iframe waar dan als volgt de volgende link in wordt geopend :w w w.google.nl/#q=iets.
Het is dus de bedoeling dat er op google wordt gezocht naar de text uit de textbox en de zoekresultaten in het iframe komen.
Tot nu toe ben ik met javascript niet verder gekomen dan:
[JS]<script type="text/javascript">
function google() {
document.location.href="http://www.google.nl/#q=" + document.getElementById("textinput").value;
}
</script>[/JS]
Textinput is de naam van de textbox.
Dit stukje script doet het prima, maar wordt niet in het iframe geopend. Ik moet er dus nog naar linken.
De knop waarmee de functie wordt aangeroepen ziet er als volgt uit:
HTML:
<a href="#google" target="frameGoogle" data-role="button" data-icon="arrow-r" data-iconpos="right" onClick="google()">Google</a>
Ik heb me duizelig gezocht op google maar kom er maar niet uit. Kan iemand mij uit de brand helepn?
Alvast bedankt,
Chris Verschoor
Laatst bewerkt: