Website openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

amsterdamman

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2004
Ondaks dat ik flash en java op mijn PC heb, kan ik sommige websites niet openen, bijvoorbeeld: http://www.mule.net/index.php
ik zie wel de rode achtergrond maar voor de rest zie ik geen foto's of teksten. Ook kan ik niet doorlinken. Wie kan me helpen?

je hebt geen flash. die website van jou is volledig in flash. Herinstalleer het eens tegoei opnieuw

ik heb wel flash netjes geinstaleerd.Misschien een tip hoe ik dit het beste kan instaleren, en kan checken dat het goed is gegaan?

De beste manier om dit probleem te verhelpen vind je hieronder.

Maar als je SpywareBlaster gebruikt, kijk dan eerst eens in dat programma onder Tools of Flashkiller ingeschakeld is.
Schakel die uit als dat het geval is en probeer of Flash dan wel werkt.

Als dat niet de oorzaak van het probleem is, kun je het best de Flash en Shockwave Flash Players eerst handmatig verwijderen en ze daarna opnieuw downloaden en installeren.
Dat doe je op de volgende manier:

Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software en verwijder (indien aanwezig) Macromedia Shockwave Player.
Ga dan naar Start > Zoeken en zoek het bestand Flash.ocx.
Noteer het volledige pad naar het bestand.
Voor Windows XP is dat bijvoorbeeld C:\Windows\System32\Macromed\Flash.
Doe het zelfde voor het bestand Swflash.ocx.
Afhankelijk van de speler(s) die geïnstalleerd is (zijn) vind je één van deze twee bestanden of beide.

Van de gevonden bestanden moet nu eerst de registratie opgeheven worden, voordat je ze kunt verwijderen:

Ga naar Start > Uitvoeren en type in het invulvak regsvr32 pad \ bestandsnaam /u
In Windows XP zal dat voor het bestand Flash.ocx dus regsvr32 C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u worden.
(Die /u - voorafgegaan door een spatie! - staat voor unregister en zorgt ervoor dat de registratie wordt opgeheven.)
Klik vervolgens op OK. Je krijgt een venstertje te zien dat aangeeft dat de deregistratie geslaagd is.
Is dat niet het geval, dan heb je het pad niet helemaal goed ingevuld.
Herhaal dit voor elk Flash.ocx- en Swflash.ocx-bestand dat je gevonden hebt.

Nadat op deze manier de registratie is opgeheven, verwijder je de gevonden .ocx-bestanden.

Ga dan weer naar Start > Zoeken, zoek het bestand Swflash.inf en verwijder dat eveneens.

Start de computer opnieuw op, ga naar http://www.macromedia.com en download/installeer achtereenvolgens de Flash Player en de Shockwave Player.

NB: Om tijdens het downloaden/installeren geen problemen met de ActiveX-componenten te krijgen, ga je in Internet Explorer naar Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau.

De beveiligingsinstellingen voor ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen moeten als volgt zijn:

- ActiveX-besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig: Uitschakelen

- ActiveX-besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren: Inschakelen

- ActiveX-besturingselementen met handtekening downloaden: Vragen

- ActiveX-besturingselementen zonder handtekening downloaden: Uitschakelen

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt Guus,

ik heb alles gedaan wat je zei maar nog steeds kan ik bovenstaande website niet openen. Het blijft rood.
Flash ging wel goed met instaleren maar Shockwave lukte niet echt. Nog een goede tip?

Geplaatst door amsterdamman
Shockwave lukte niet echt. Nog een goede tip?
Heb je behalve de ocx-bestanden ook het bestand Swflash.inf verwijderd? Zo niet, dan moet je bovenstaande even opnieuw uitvoeren.
Gebruik je een popup stopper? Ook in dat soort programma's zit soms een mogelijkheid om Flash uit te schakelen.

Guus.

als ik onderstaande doe, lukt het niet:

Ga naar Start > Uitvoeren en type in het invulvak regsvr32 pad \ bestandsnaam /u
In Windows XP zal dat voor het bestand Flash.ocx dus regsvr32 C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u worden.
(Die /u - voorafgegaan door een spatie! - staat voor unregister en zorgt ervoor dat de registratie wordt opgeheven.)
Klik vervolgens op OK. Je krijgt een venstertje te zien dat aangeeft dat de deregistratie geslaagd is.
Is dat niet het geval, dan heb je het pad niet helemaal goed ingevuld.
Herhaal dit voor elk Flash.ocx- en Swflash.ocx-bestand dat je gevonden hebt.

ik snap er echt niks van. Ik ben welliswaar een digibeet maar dit moet toch lukken. Flash instaleert de pc wel maar dan kan ik nog steeds niet die site openen. Shockwave doet hij al helemaal niet. Kan je me het misschien nog makkelijker uitleggen>jaaaa ik weet het: ik ben echt simpel dat betreft maar met PC's ben ik echt een sukkel.

in iedere geval bedankt voor je hulp en geduld.

Kan je me het misschien nog makkelijker uitleggen
Ik kan je hooguit vertellen wat je na Start > Uitvoeren exact in het venster moet invoeren om die bestanden te deregistreren (onderstaande geldt voor Windows XP; heb je een andere versie, laat me dat dan even weten).

Ga dus naar Start > Uitvoeren en typ:

C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Flash.ocx /u (Spatie achter Flash.ocx!)

Druk hierna op OK en sluit het venstertje dat de deregistratie bevestigt.

Ga dan weer naar Start > Uitvoeren en typ:

C:\Windows\System32\Macromed\Flash\Swflash.ocx /u (Spatie achter Swflash.ocx!)

Druk weer op OK en sluit het venstertje dat de deregistratie bevestigt.

Ga dan naar Start > Zoeken > Bestanden of mappen en typ het volgende in het vak Naam:

flash.ocx swflash.ocx swflash.inf (Bestandsnamen van elkaar scheiden met één spatie!)

Klik op Nu zoeken.

Als de bestanden gevonden zijn klik je er met je rechter muisknop op en verwijdert ze - dat kan gewoon via het zoekvenster - zie bijlage.

Start daarna opnieuw op en installeer Flash en Shockwave Flash.

LET OP: Bovenstaande geldt alleen als de ocx-bestanden zich in de map C:\Windows\System32\Macromed\Flash\ bevinden.
Is dat niet het geval voor één of beide van de bestanden, dan moet je het pad naar het bestand uiteraard aanpassen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus,

mag ik je ten eerste bedanken voor je hulp. Ik ga vandaag het steeds proberen en wanneer het morgen nog steeds niet gelukt is, zal ik dit melden. Vandaag ga ik iig het proberen. Nogmaals bedankt voor je geduld etc.

kris

Volgens mij is FLASH nu goed geinstaleerd, maar het lukte me niet om Shockwave te instaleren. Hoe kan ik checken of Flash goed geinstaleerd is? En hoe kan ik shockwave instaleren en hoe kan ik dit checken.

hoe kan ik shockwave instaleren en hoe kan ik dit checken
Waarom je Shockwave niet kunt installeren begrijp ik ook niet.
Krijg je wel de melding dat de deregistratie is geslaagd als je de registratie van het bestand Swflash.ocx opheft?
Heb je de Shockwave Player eerst verwijderd via Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software? Zie bijlage.
Als je dat niet gedaan hebt, doe het dan alsnog en volg weer de hele procedure uit mijn vorige bericht.
Lukt het dan nog niet, dan is er nog een andere methode, maar ik wil eerst weten of je niet iets over het hoofd hebt gezien.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus,

als ik Start > Instellingen > Configuratiescherm > Software doe, dan staat er geen programma software van macromedia.

ik snap er echt niks van. Ik heb zel;fs via de site van Flash handmatig alles gedaan. Maar er gebeurt nog steeds niks.

en shockwave lukt ook nog steeds.

gek word ik ervan.

help

gek word ik ervan.
Je bent niet de eerste die gestoord wordt van dit hardnekkige probleem. :)

Ik ga er nog steeds van uit dat je Windows XP gebruikt. Als dat niet het geval is, laat het me dan even weten.

Als je SP2 hebt geïnstalleerd, kijk dan eens of dit het probleem oplost.

Guus.

Laatst bewerkt:
Guus,

ik heb alles gedaan wat je zei.
maar de site is nog steeds alleen rood.

ik heb zelfs handmatig de tools gedownload voor shockwave en flash.

ik weet het echt niet meer,
en ja ik gebruik XP

Laatst bewerkt:
Ik zie dat macromedia helemaal niet in mijn certificaten staan. Hoe kan ik deze erin krijgen. En nog steeds doet de website niks anders dan rood aangeven.
ik gebruik XP

en ik kan nog steeds niet via start>configuatiescherm>software de macromedia software niet vinden.

ik heb wel alles gedaan zoals je zei en ook bij de beveiling via extra>internetopties>beveiliging>aangepast nivau.

Nu weet ik wel dat iemand gisteren bovenstaande aangepast niveau heeft aangepast. Dus dat hele rijtje.

Ik zie dat macromedia helemaal niet in mijn certificaten staan.
Als die er niet in staat is dat juist goed. (Stond hij er wél bij, dan had je hem moeten verwijderen.)

Nu weet ik wel dat iemand gisteren bovenstaande aangepast niveau heeft aangepast.

Kijk dan nog even na of alle instellingen zo staan als in mijn eerste bericht.

Guus.

Ik wil ook graag nog weten wat er gebeurt als je naar Start > Zoeken gaat en daar flash.ocx swflash.ocx swflash.inf intypt.

Welke van die bestanden heb je nog?
Schrijf er ook bij waar ze zich dan precies bevinden.

Guus.

Ik wil ook graag nog weten wat er gebeurt als je naar Start > Zoeken gaat en daar flash.ocx swflash.ocx swflash.inf intypt.

dan staat er:
zoeken is voltooid.er zijn geen resultaten om weer te geven

zoeken is voltooid.er zijn geen resultaten om weer te geven
Start dan even opnieuw op.
Ga naar deze pagina om de Flash Player te downloaden.

Start opnieuw op en ga naar deze pagina om de Shockwave Player te downloaden.

Na installatie hoor je de meldingen te zien zoals in de bijlage.

Als dit niet het geval is, laat dan even weten wat er in beide gevallen wél gebeurt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bij de instalatie van Flash zag ik idd wat je moet zien,
bij de instalatie van shockwave zag ik dat niet. Ik drukte op instaleren en nadat ik dat had gedaan, ben ik nu op de website waarop staat:
Shockwave Player Download Center

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan