Website opstart/layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Double07

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo allemaal,

Ik wil voor mijn vriendin een website bouwen.
Alleen zit ik met het volgende probleem (hopelijk weten jullie de oplossing).
Het is de bedoeling van de site dat het menu (verticaal links) en de header blijven staan. En dat op het moment iemand een menu link aan klikt alleen de rechter content pagina wijzigt.
Vroeger werkte men met frames/frame-based pagina.
Dit vindt ik dit er niet uit zien en tevens werkt het ook niet goed voor search engines.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Enige kennis van HTML en CSS heb ik.

Hopelijk kan iemand mij hiermee opweg helpen.

Groetjes,
Josh

D.w.z.: je maakt niet één pagina aan waarin je de content laat wisselen, maar je maakt verschillende pagina's aan waarin de gelijkblijvende delen via een "PHP-include" door de server opgehaald worden en ingemonteerd worden.
Zo'n include is één regeltje in de html-code waarin naar het fragment verwezen wordt dat hetzelfde is.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Als het gaat om een gewone html website te maken in een een html editor: er bestaan de mooiste gratis CSS-templates die precies die layout hebben die je zoekt:
http://css.startpagina.nl/ (rubriek CSS templates).

Klopt, maar in de vraag ging het niet om een sjabloon voor de opmaak, maar om het makkelijk kunnen invoegen van steeds dezelfde pagina-onderdelen. Dat kan niet met alleen een CSS template.

• Het php-voorbeeld van glompie (reactie nr. #4) werkt prima. :)
  • Hier even online gezet: layoutje/index.php.

In de broncode van elke pagina zie je er niets van dat bv. het menu een apart html-fragment is dat er met php wordt ingevoegd, voordat de pagina's naar bezoekers worden gedownload.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

=======
PS: Het target="_self" in de menu-links hoeft er niet bij: een link wordt standaard geopend in hetzelfde browservenster/tabblad.
Dan kan het Doctype meteen mooi Strict worden: zie hier en hier waarom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan