Website over mijn dorp ? Veel bezoekers..?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ttvk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ttvk

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
Hallo iedereen,

Ik wil eigenlijk weer eens beginnen met een nieuwe website, maar ik weet nog niet precies wat voor website ik ga maken. Ik heb al wel een idee maar ik weet niet zo goed of dit wel écht een goed idee is.. Ik wil namelijk een website gaan maken over mijn dorp (Chaam) het is een dorp met ongeveer 4000 inwoners. Ik zou dan alle informatie over Chaam op de site kunnen zetten zoals welke winkels er zijn, bezienswaardigheden en meer.

Maar ik betwijfel of de site wel veel bezoekers zou trekken, heeft iemand hier misschien een idee over? Als je bij Google "Chaam" in typt krijg je niet zo veel resultaten dus de concurrentie zal wel mee vallen. Ook wordt het woord "Chaam" 90.500 keer ingetypt bij Google per maand.

Groeten Teun

Ik denk dat er inderdaad wel behoefte is aan dat soort informatie.
Want ik kan het niet echt vinden op google. In ieder geval niet op de 1e pagina.

Dus ik zou er gewoon een leuke website van maken.
Hotels en campings vermelden in de omgeving is denk ik ook handig.

Joep

Bedankt voor de snelle reactie's :)

@ joept

Oke, denk je dat ik 3000 bezoekers per maand zou halen?

Er bestaat inderdaad al een site over Chaam maar dat is de gemeente Alphen-Chaam, ik zou dan een website maken specifiek over Chaam.

als je een website maakt over chaam kan je denk ik wel rekenen op een aardig aantal bezoekers per dag, ik denk alleen dat het onderhoud wel flink wat werk is aangezien de bezoeker waarschijnlijk graag het laatste nieuws lezen (waar jij dan achteraan moet), je moet dus veel up to date houden, terwijl de opbrengsten niet erg hoog zullen zijn. vraag jezelf dus af of dit echt is wat je wilt. het is natuurlijk wel interessant, maar je zal er niet gek veel mee verdienen.

Kzou het voorleggen op het gemeentehuis. Veel steden en dorpen hebben al een website namelijk, dus misschien kun je ze wel overtuigen om je te sponsoren om het voor ze op te zetten.

Oh en als je er geld uit wil krijgen.. geen google ads. Bedrijven in je dorp lastigvallen of ze niet een ad willen draaien!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan