website past soms niet in beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

erna67

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Sommige websites passen niet goed in het beeldscherm.Ik moet dan de schuif onderaan gebruiken om alles te kunnen zien. Moet ik de schermresolutie veranderen en zo ja, hoe dan?

Of een groter monitor kopen :D:D

Wat is de monitor die je nu hebt en hoe staat hij ingesteld?
Ron

Wat is je huidige beeldschermresolutie? (Rechtermuisknop op je bureaublad > Eigenschappen > Instellingen)

Heb je daarnaast een voorbeeld van een website welke niet helemaal op je scherm past?

Groter scherm > daar had ik niet aan gedacht!!

Heb je hier genoeg aan : het is een Acer 17 inch flatscreen. En bij de instellingen van het beeldscherm vond ik : 800 x 600

800x600 is echt aan de kleine kant.

Veel websites zijn tegenwoordig gemaakt op het minimum van 1024x768.

Toch denk ik dat 1280x1024 beter zal zijn voor het scherm. Bij mijn weten is dat de beste resolutie voor een 17"-scherm

Die instelling kan wel wat omhoog. Bijvoorbeeld naar 1024 bij 768 of
Of nog hoger. Je moet even kijken wat er mogelijk is en wanneer alles nog leesbaar is.

Kijk ook eens naar de cursus

Ik heb de resolutie op 1026x768 gezet, maar dan wordt bv alles op.m'n bureaublad kleiner (en slechter leesbaar) en ook bv de website van Seniorweb vult het scherm niet meer, is dus slechter leesbaar. Ik denk dat het probleem bij mij ligt.....

Niet elke website is schermvullend, sommige websites hebben een maximale breedte. Als je resolutie groter dan die breedte is dan zal de pagina naar links/rechts/het midden verschuiven.

De letters zijn inderdaad kleiner maar waarschijnlijk ook scherper.
Het "probleem" ligt inderdaad bij jou. Het is de beeldschermresolutie :)

Is de site van de telefoongids wel beter te lezen wanneer je hem op 1024x768 hebt staan?

De website van de telefoongids staat er nu beter op, ik heb zelfs ruimte "over".
Maar voor mij zijn de kleinere letters niet prettig, mijn ogen zijn ook zo jong niet meer....
Dus ik houd het maar op de oude instelling (jammer dat er geen "tussen"-resolutie is. dat was misschien voor mij wel de juiste)

volgens mij moet je het gewoon enkele dagen laten staan, als ik mijn resolutie aanpas heb ik ook altijd wat aanpassingstijd nodig :D
maar je kan de grootte van de iconen van je bureaublad ook nog appart vergroten.
ik weet nu niet meer precies hoe maar ik laat het je nog weten :D

Dat vergroten van de pictogrammen op het bureaublad met de verbeterde resolutie is me gelukt. Maar weet iemand nu ook, hoe ik de lettergrootte van bv een website als deze kan vergroten? Bij sommige, zoals Seniorweb, kun je dat op de website zelf doen. Maar kun je dat ook algemeen instellen? Want de lettertjes worden voor mij wat aan de kleine kant.

Laatst bewerkt:
Druk eens op de 'ctrl' toets en scroll dan met je muiswiel omhoog als je een site bekijkt....naar beneden scrollen heeft het tegenover gestelde effect.

Iedereen bedankt vooe alle goede raad/tips.!! Ik heb er weer wat van geleerd. En houd me aanbevolen voor meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan