website prog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik! :D (dit zou mijn hele antwoord kunnen zijn...)

Dreamweaver is een heel goed programma vind ik. Ben er sinds een week een beetje mee begonnen (nu echt) en het is echt heel uitgebreid wat je er mee kan. Gewoon simpel beginnen met een HTML pagina en later met PHP + MySQL, ASP, wat je wil! Ik vind het super werken in ieder geval. Alleen de prijs is achtelijk hoog, maar er zijn mensen die hem gratis hebben. :rolleyes:

Voor een studentje is het niet makkelijk om €700 op te brengen. Helemaal niet als je hem gratis kan downloaden (ergens....)

ik he nog nooit een website gemaakt
dus ken je geen prog voor beginners???
700 euro is erg duur om iets uit te proberen
download hem liefst om een keer te kijken of het wat is

Kijk eens naar coffeecup's html editor of 1st page van evrsoft.

Beide goed en snel onder de knie te krijgen. Wel zijn het "text-editors".

t.

Geplaatst door chatwin20
Een gratis programma is NVU (spreek uit: N-View).
Maar denk niet dat je daarmee meteen goede websites kunt maken.
Het is zinloos om zonder basiskennis van HTML en beeldbewerking met dit programma (of Dreamweaver of Frontpage) aan de slag te gaan; de resultaten die ik daarvan gezien heb zijn huiveringwekkend: foto's van 200 x 150 pixels met een bestandsgrootte van 1 MB (!), links die niet werken omdat bestandsnamen met spaties en/of hoofdletters geschreven worden, filmpjes die veel te groot zijn of in de media player worden afgespeeld i.p.v. op de pagina, etc. etc.
De sites die Peter Vazed hierboven noemt vormen een goed startpunt om over deze zaken wat meer te weten te komen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik heb NVU gebruikt om mijn website te maken: www.tgfdomain.tk
NVU is een WYSIWYG editor en leuk om mee te beginnen, maar ik ben uiteindelijk toch overgestapt op een text-based editor.
De gratis HTML-Kit werkt fantastisch. Bovendien kun je er vele plugins voor krijgen, eentje (die meegeleverd wordt) is HTML-Tidy, waarmee je je syntax kan controleren op fouten, maar ook je HTML pagina naar XHTML kan omzetten, een soort van HTML, maar dan veel schoner.

Geplaatst door chatwin20
700 euro is erg duur om iets uit te proberen
download hem liefst om een keer te kijken of het wat is

Trial versie is te halen van -[ Macromedia ]-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan