website publiceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elles1975

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hallo,
Ik heb bij mijndomein.nl een domeinnaam geregistreerd.
In Frontpage 2003 heb ik een site gemaakt.
Nu wil ik de site publiceren.
Ben al dagn aan het zoeken en doen, maar het lukt me niet.
Via dit forum er achter gekomen dat het handig is om FilleZilla te downloaden.
Dit dan ook gedaan.
Nu lijkt het er op dat er wel iets op internet te zien is, maar niet zoals ik het wil...
Ik kan alleen wat vinden als ik mijn hostnaam intik dus met ftp aan het begin, maar een website moet toch met www beginnen?
En ik krijg dus alleen een witte pagina met ftp hoofdpagina, en dan al mn bestanden.
Wie o wie kan mij verder op weg helpen?

Alvast bedankt!
Elles

Zet je de bestanden wel in de goede root bij je hostingprovider en heeft de site een index.htm of index.html

CrashPuppy

en vertel eens hoe je domain naam heet....
dan kunnen we daar ook kijken.

in frontpage kun je elke willekeurige pagina openen en als je dan op bestand klikt kies je web publiceren. Hier is het een questie van de goede gegevens invullen en dan staat hij online.

Zet je de bestanden wel in de goede root bij je hostingprovider en heeft de site een index.htm of index.html

CrashPuppy

Ik heb inderdaad wel een index.htm maar wat bedoel je met de bestanden in de goede root zetten bij de hosting provider?

Het domein heet www.hobbyhuis.com
Niet gaan lachen als je al wel wat kan vinden van mn website hoor. Ik ben echt een leek.
Ik probeer een site te maken om creatieve hobbyspullen aan de man te brebgen en om mijn eigengemaakte kaarten te laten zien.
Ik heb nu een basis idee, en wil dit later uiteraard verder uitwerken.
Maar ik wil dus eerst graag zien of ik het ook echt online kijg, Anders is alle moeite voor niks.

Alvast bedankt voor de hulp!

in frontpage kun je elke willekeurige pagina openen en als je dan op bestand klikt kies je web publiceren. Hier is het een questie van de goede gegevens invullen en dan staat hij online.

Hallo Nicole,
Dat heb ik dus gedaan, maar blijkbaar niet goed...
Want nu staat er dus alleen iets op de ftp pagina. Maar dan is mijn www site toch nog niet online?

Hai Elles,

Met de bestanden in de juiste root zetten van je hosting provider wordt het volgende bedoeld:

Als het goed is zou je bij het inloggen bij je hostingprovider als je eenmaal op je ftp zit een aantal mappen moeten zien. Waarschijnlijk moeten je html bestanden (zoals index.html) in een van die mappen te zitten. het www domein zit namelijk gekoppeld aan 1 van die mappen en daar zul je dus je bestanden in moeten dumpen.

Ik zit bij Hosting2Go, en daar heet de map httpdocs. Helaas kan ik niet zien om welke map het bij jou zou moeten gaan....maar ik zou de betreffende map eens proberen op te zoeken. Mocht je geen mappen bevatten...en werkt je website toch niet, is het misschien handig om contact op te nemen met je hostingprovider zelf.

Laatst bewerkt:
Hai Elles,

Met de bestanden in de juiste root zetten van je hosting provider wordt het volgende bedoeld:

Als het goed is zou je bij het inloggen bij je hostingprovider als je eenmaal op je ftp zit een aantal mappen moeten zien. Waarschijnlijk moeten je html bestanden (zoals index.html) in een van die mappen te zitten. het www domein zit namelijk gekoppeld aan 1 van die mappen en daar zul je dus je bestanden in moeten dumpen.

Ik zit bij Hosting2Go, en daar heet de map httpdocs. Helaas kan ik niet zien om welke map het bij jou zou moeten gaan....maar ik zou de betreffende map eens proberen op te zoeken. Mocht je geen mappen bevatten...en werkt je website toch niet, is het misschien handig om contact op te nemen met je hostingprovider zelf.

Dit iz zo'n beetje wat ik in een eerder bericht wilde zeggen.
Je zegt dat je de domeinnaam hebt laten registreren. Indien dit zo is dan kun je hem nog niet gebruiken. (Zie mijndomein). Tevens, als de domeinnaam bij mijndomein vastgelegd is en je typt het adres in de adresbalk van je browser, dan krijg je een scherm te zien van de hostingprovider dat het domein vastgelegd cq geregistreerd is. Dit is bij jou niet het geval. Waarschijnlijk is je registratieprocedure nog niet goed afgerond. In ieder geval, als je de site wil hosten dan moet je het totaalpakket nemen van € 29,-- per jaar

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
Heb je wel meer gedaan dan alleen je domein naam registreren.
Dus met andere woorden heb je wel een hostingpakket genomen....dus waar je webruimte bij hebt.

Heb je wel meer gedaan dan alleen je domein naam registreren.
Dus met andere woorden heb je wel een hostingpakket genomen....dus waar je webruimte bij hebt.

Ik was misschien niet helemaal duidelijk maar ik heb wel een hostingpakket van 29 euro.

Hai Elles,

Dank voor de info Stonedr, ik zal zo eens kijken of ik het kan vinden...

en via een ftp programma kun je contact maken.
staat daar iets als public......zo ja zet daar je index eens in.

Elles,

Als je een eigen domein hebt en je logt in via een ftp-programma, dan is je startfolder normaliter niet de plaats waar je je webpagina moet plaatsen. Via je startfolder heb je namelijk toegang tot meerder folders waar je gevoelige informatie kunt plaatsen die anderen niet mogen zien (bijvoorbeeld een folder waarin je je database zou kunnen opslaan).

Ik heb ook meedere folders en één folder die "wwwroot" heet. In deze folder moet ik de index.htm plaatsen en alle andere website bestanden.

Wat betreft het zien van je website: je hebt als het goed is een ip-adres gekregen van je domeinhost. Los van je geregistreerde domeinnaam moet je je website altijd kunnen zien via dat ip adres. Zo niet, dan ligt het dus aan (de plaats van) je website bestanden en niet aan de domeinnaamregistratie.

Bij mij ziet het er zo uit.
ftp%20index.JPG

in de public map zet je dus je index.html pagina

Bij mijn domein is de locatie

\public\sites\www.hobbyhuis.com

in deze root zet je je website en de index file.

Let op;

Waarschijnlijk is je registratie niet afgerond. Indien dit wel zo is dan krijg je bij het invoeren van je webadres altijd dit te zien als er geen site is.

Deze domeinnaam is vastgelegd bij mijndomein.nl
De goedkoopste webhost van Nederland en gewoon goede service.

Registreer alleen je domeinnaam voor 9 euro per jaar.

Registreer nu je domeinnaam + email + hosting voor 29 euro per jaar.

GRATIS je weblog en fotoalbum aanmaken op punt.nl

Bij mijn domein is de locatie

\public\sites\www.hobbyhuis.com

in deze root zet je je website en de index file.

Let op;

Waarschijnlijk is je registratie niet afgerond. Indien dit wel zo is dan krijg je bij het invoeren van je webadres altijd dit te zien als er geen site is.

Deze domeinnaam is vastgelegd bij mijndomein.nl
De goedkoopste webhost van Nederland en gewoon goede service.

Registreer alleen je domeinnaam voor 9 euro per jaar.

Registreer nu je domeinnaam + email + hosting voor 29 euro per jaar.

GRATIS je weblog en fotoalbum aanmaken op punt.nl

Ik heb wel bericht gehad van mijndomein dat de registratie is afgerond.
Heb ook mail ontvangn waarin stat dat als ik ingelogd ben ik de website moet uploaden naar /public/sites/www.hobbyhuis.com

Maar ik heb zojuist ingelogd via het ftp-programma. Dan kom ik in FTP-hoofdmap op ftp.hobbyhuis.com
Daarna heb ik gedaan wat bovenaan de pagina staat :Klik op Pagina en vervolgens op FTP-site in Windows Verkenner openen als u deze FTP-site in Windows Verkenner wilt weergeven.

Dan zie ik verschillende mappen, die ik zelf blijkbaar ge upload heb... Maar er staat dus geen public/sites tussen...

Misschien heb ik iets bij aanvang van het bouwen van de site al fout gedaan...
Misschien toch beter dat ik alles delete en opnieuw begin?
En zo ja, kan een van jullie me dan stap-voor-stap helpen?

Alvast bedankt!

Elles,

Wat betreft het zien van je website: je hebt als het goed is een ip-adres gekregen van je domeinhost. Los van je geregistreerde domeinnaam moet je je website altijd kunnen zien via dat ip adres. Zo niet, dan ligt het dus aan (de plaats van) je website bestanden en niet aan de domeinnaamregistratie.

Ik heb geen ip-adres gekregen. Wel een hostnaam, gebruikersnaam en wachtwoord.

Iedereen, en in het bijzonder Eelco:thumb: , bedankt voor de reacties.
Het is gelukt om wat op het www te krijgen.
Nu ga ik weer verder met frontpage om het e.e.a. aan te passen en uit te breiden.

Groetjes van Elles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan