website`s verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bernese

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Ik wil mijn linkspagina veranderen. Er staan nu links op in letters, maar ik wil deze veranderen in de indexpagina`s van de betreffende website`s. Dus als kleine plaatjes. Wie weet hoe ik dit kan doen in Frontpage of een ander programma, grafisch??

Heel simpel. In plaats van de tekst die normaal gesproken tussen < a href> en < /a> staat, zet je daar nu een afbeelding.
Hieronder een voorbeeldje:

< a href="http://www.website.nl">< img src="plaatje_website.jpg">< /a>

Haal wel de spaties achter de < tekens weg; die moeten hier staan omdat de code anders niet zichtbaar is.

Om de plaatjes te verkleinen kun je een programma als IrfanView gebruiken. Het heeft hier een speciale functie voor: Miniatuurweergaven/Thumbnails.

Guus.

Laatst bewerkt:
(Svp op het forum reageren; e-mail is bedoeld voor persoonlijke vragen en zaken die weinig met het onderwerp te maken hebben e.d.)
IrfanView kun je ook hier downloaden. Vergeet de plugins (onderaan de pagina) niet - die maken het programma een stuk veelzijdiger.
Je schrijft dat je weinig van HTML weet.
Als je een beetje behoorlijke website wilt bouwen, zul je dat toch moeten leren.
Het maakt niet uit of je Dreamweaver, FrontPage of één van de andere wysiwyg-editors gebruikt; er is geen enkel programma waarmee je een goede website kunt bouwen zonder die kennis.
Daarnaast zul je ook nog wat basiskennis over beeldbewerking moeten hebben.
Zoek eens een boekje over websites maken voor beginners - naast de basisbeginselen van HTML worden daarin vaak ook de belangrijkste zaken op het gebied van beeldbewerking voor het web uitgelegd. Je zult zien dat het allemaal niet zo moeilijk is.
Veel succes. :thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
De site van IrfanView is weer bereikbaar.
Daar kun je ook nog een language-pack Nederlands ophalen.
Kies Nederlands 2 voor een vertaling zonder fouten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan