website skihutinfo meer dan aprés ski alleen...wat vind je er van?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo ik wil weten wat jullie van me website vinden.

plaats geliever je reactie in mijn gastenboek!!!!

let wel op dat mijn website niet helemaal af is en er een aantal knoppen nog leeg staan.

maar ik wil weten wat jullie er momenteel van de website vinden?

graag alle reactie versturen naar: http://www.skihutinfo.nl/gastenboek.htm

en dit is de website:

http://www.skihutinfo.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, hoe kan ik nou "saaie website" vriendelijk zeggen....?
Geen foto's, een sukkel [zoals ik] met een standaard firefox browsertje moet dan meteen een plugin [Apple Quicktime] gaan downloaden... dan krijg je een duffe page met honderd buttons..... niet echt aantrekkelijk dus... Direct op je homepage zouden zoveel flitsende plaatjes moeten staan dat iedereen er het zijne van wil weten..........

Na bezoeken van je page krijg ik een port scan waarschuwing van mijn router :eek: :shocked:
Blijkt van skihutinfo.nl te zijn.
Gek genoeg wel van een ander ip-adres (met 5 open poorten) dan van de t.s.:confused:

Laatst bewerkt:
Als je hier een site check doet dan krijg je ook hier antwoord.
Niet in jouw gastenboek............

Ik zal maar beginnen met de positieve dingen, anders wordt je er ook niet echt vrolijk van denk ik. Het idee van die skihut als achtergrond is leuk gedaan. De knopjes met houtachtergrond zijn ook wel leuk. (Ik probeer nu goeie dingen te zoeken op je website, maar kan er helaas niet meer vinden... :o)

Nu de dingen die beter kunnen. Onthoud goed, ik probeer niet je website af te kraken of zo, je moet het maar opvatten als tips en opbouwende kritiek.
  1. Het intro ziet er een beetje ammateuristisch uit.
  2. Te veel beweging.
  3. Onduidelijke knoppen.
  4. Dynamische onderdelen (poll, gastenboek) niet zelf gemaakt, dus pas het niet goed bij de website.
  5. Knoppen openen in een nieuw venster en de lay-out is daar opeens anders.
Je kunt deze dingen op de volgende manier verbeteren:
  1. Ik zou gewoon geen intro doen, maar meteen naar de website gaan.
  2. Vervang de vallende sneeuw door een lichtbruine achtergrond of zo (egaal of met een beetje structuur).
  3. Maak het hout op de knoppen ietsje vager, verander het lettertype en de kleur naar donkerbruin of zo.
  4. De dynamische onderdelen zelf maken, of niet maken. (Ik kan er je evt. mee helpen.)
  5. De knoppen in hetzelfde venster laten openen en op die pagina's ook de lay-out gebruiken die op de hoofdpagina wordt gebruikt.
  6. 'Merry Christmas' weghalen
  7. De kerstman onderaan vervangen door een leuk onderkantje voor de skihut.
  8. Het aantal knoppen verminderen. Dat kun je doen door een menu te maken, wanneer je over een bepaalde knop gaat komen er meerdere snelkoppelingen.
  9. Geen blauwe knoppen gebruiken.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Je hoeft niet per se te doen wat ik heb opgesomd, maar je website zal er denk ik wel goed aan doen. Er zijn nog wel meer puntjes waar je verbeteringen in kunt brengen, maar dit is voorlopig even genoeg.
Oh ja, als dit één van je eerste website is, niet meteen depressief raken of zo, want met dit soort websites ben ik ook begonnen en zo begint ongeveer iedereen denk ik. ;)

Edit: Oh ja nog een paar belangrijke dingen:
- In de titelbalk van de browser zou ik de naam van de website zetten.
- Bovenaan de website een logo plaatsen van jezelf.

Laatst bewerkt:
ik snap de reactie er niet van.

ik begrijp hier echt helemaal niets van.

er zijn erg weinig bezoekers die me website mooi vinden.

me vrieden vinden het al zo ie zo een mooie site,

maar als ik de prof. vraag. dan is het een zeer slechte site bordevol met dikke fouten en waarschuwingen:rolleyes:

ik heb echt 2 jaar gestudeerd via internet, forum's e.d. en volgens nu moet hij redelijk goed zijn.

als ik hem test is hij prima in orde en doet precies wat ik wil.

is me site mischien te simpel????

als ik bv alles in de zelfde venster laat openen snapt een dommer iemand dan nog dat ie terug kan keren met de back button van zijn browser????

de bedoeling van mij is om een bezoeker vast te houden op me pagina, beetje laten rond neuzen... daarom dat ik soms alles in aparte pagina's opent.

veel mensen maken website's via frontpage....

ik heb geleerd dat dat de meeste dingen niet goed ondersteund....

dit alles heb ik in kladblok handmatig getypt.

wat is er niet goed aan bv het plaatje merry christmass? of die kerstmannen? het kleurt toch de site mooier op zo??? ik begijp dat echt niet....

(ben verders niet teleurgesteld maar ik ben er al 2 jaar of langer mee bezig maar t lukt me gewoon steeds niet, het is te veel werk.)

Eerlijk gezecht vind ik het niet zo'n mooie website. Volgens mij probeer je hem te mooi te maken maar dat lukt niet echt. Mijn tip is hou het gewoon overzichtelijk en geen irritante bewegende achtergronden:thumb:

Na bezoeken van je page krijg ik een port scan waarschuwing van mijn router :eek: :shocked:
Blijkt van skihutinfo.nl te zijn.
Gek genoeg wel van een ander ip-adres (met 5 open poorten) dan van de t.s.:confused:

dan mag je mij eens duidelijk uitleggen wat dat voor een fout precies is en hoe dat dan kan, en hoe ik dat oplossen kan.

ik begrijp hier echt helemaal niets van.

er zijn erg weinig bezoekers die me website mooi vinden.

...

wat is er niet goed aan bv het plaatje merry christmass? of die kerstmannen? het kleurt toch de site mooier op zo??? ik begijp dat echt niet....

(ben verders niet teleurgesteld maar ik ben er al 2 jaar of langer mee bezig maar t lukt me gewoon steeds niet, het is te veel werk.)
Ik moet eerlijk toegeven, ik ben (ook) niet goed in designen. Ik programmeer liever. Ikzelf typ ook altijd alles handmatig in. Natuurlijk vinden je vrienden het een mooie site, omdat je veel meer kunt dan zij kunnen, maar eigenlijk is je site niet echt professioneel.
Over die pagina's in hetzelfde venster, je moet dan wel op elke pagina de lay-out terug laten komen, inclusief de knoppen, zodat ze de terugknop niet hoeven te gebruiken maar gewoon de knoppen kunnen blijven gebruiken.
En over die Merry Christmas en die kerstman, zoek maar eens een professionele site, waar ze een bewegende tekst (die niet zelf gemaakt is) bovenaan de website staat en onderaan een van het web gehaald plaatje. Het is gewoon niet professioneel.
Ik maakte na 2 jaar 'bestuderen' ook ongeveer zulke websites (misschien een klein beetje professioneler) en ik ben nu zo'n 4 en half jaar bezig. Ik maak nu zulke websites: www.vgbot.nl, www.buurtverenigingobelisk.nl, www.gy3b.nl.tt
Belangrijke tip: Maak al je afbeeldingen zelf.
Je moet trouwens ook zorgen dat alle kleuren bij elkaar passen, die 'Merry Christmas' past niet bij de kleuren van de rest van de site.

Laatst bewerkt:
re: reactie op jeroendenoot

. Ik maak nu zulke websites: www.vgbot.nl, www.buurtverenigingobelisk.nl, www.gy3b.nl.tt
Belangrijke tip: Maak al je afbeeldingen zelf.
.

ik merk hierin op dat je combinatie kleuren gebruikt.
en dat je zo nu en dan nodig javasctipt gebruikt en alles in tabellen hebt geplaatst.
en in die tabellen gebruik je achtegrond kleuren en vul je deze op me de nodige teksten of buttons/menu

heb ik dit zo juist??????

laaste vraag..... en dan real work to do....

ik heb je broncode gezien.

laat ik maar praten over http://www.buurtverenigingobelisk.nl/ deze webite.

dus ff 5 vraagjes....

1 met zo logo boven in ziet er leuk uit wil ook gaan uitproberen. staat die dan in een tabel?

2 het zijn weinig knoppen heb je die zelf gemaakt? of zijn het van die knoppen die ik ook heb?net zoals .gif plaatjes????

3 die zwarte lijn is dat je achtegrond met de beige kleur??

4 is beter een stille website te hebben dan wat beweging erop?? het ziet er anders zo stil en saai uit...

5 muziek mag dat automatisch afspelen op de website? als de volume al half zacht staat?

zoals nu op mijn site.

http://www.skihutinfo.nl

en de belangrijkste vraag....

6 word alles wel goed ondersteund door andere webrowsers en verdere instellingen????

Laatst bewerkt:
1. Die zou je in een tabel kunnen zetten. Op www.vgbot.nl staat het logo in de tabel, maar op www.buurtverenigingobelisk.nl niet.

2. In de knoppen zit 0% afbeelding, het is volledig HTML en CSS. (En zelf gemaakt natuurlijk.)

3. Die lijn is inderdaad de achtergrond in die cel van de tabel, niet de achtergrond van de body. De beige kleur is weer gewoon als achtergrondkleur ingesteld, dat zit niet bij de achtergrondafbeelding (lijn).

4. Het is inderdaad (in de meeste gevallen) beter om zo min mogelijk beweging te hebben. Je kunt de saaiheid dan verminderen door mooie kleureffecten en zo. (Deze site moest er rustig uit zien omdat het de website voor een buurtvereniging is.)

5. Muziek afspelen wordt sterk afgeraden, ook al is het volume zacht.

Zoek maar eens een professionele website die de laatste twee onderdelen in zich heeft, moeilijk te vinden. ;)

(Ps. Nog een website van mij die ik vergeten was te vermelden: www.theavandaal.nl)

Laatst bewerkt:
Nee, eigenlijk niet. Ik controleer altijd met Internet Explorer en Firefox, omdat dat de meest gebruikte browser zijn. De onderdelen die op dit moment in Firefox er anders uit zien dan in Internet Explorer:

1. De muziek werkt in Firefox niet, tenzij je een plugin installeerd, wat de meeste mensen niet doen.

2. De achtergrond houd te vroeg op, zodat de poll nog verder dan de achtergrond loopt.

3. De kerstman zweeft gedeeltelijk over de poll en het statistiekenicoon

Voor de rest ziet alles (voor zover ik gezien heb) er in Internet Explorer en Firefox hetzelfde uit.

pardon had over jou website :(

word daarin wel alles goed ondersteunt door andere instellingen??????

en mischien de beginnende tip: als ik dit ga volgen kom ik er wel denk ik of niet????

1 direct naar de website gaan....(geen intro)

2 een logo plaatsen (continu in beeld, zie punt 10)

3 werken met tabellen

4 overeenkomende kleuren gebruiken

5 eigen buttons en/of plaatjes gebruiken

6 geen beweging op de site (of zo min mogelijk)

7 geen muziek laten afspelen bij opstarten, wel de mogelijkheid geven.

8 steed blijven testen op fouten. (site test)

9 overzichtelijk houden

10 alles op de zelfde pagina laten openen... als het kan in het zelfde venster.
(dmv tabellen)

Ja, daarmee kom je in ieder geval al een heel eind in de richting. ;)

Ik zou nog een punt 11 toevoegen: Mooie kleurcombinaties. Dat is ongeveer het belangrijkste bij het designen van een website.

Edit: Oh ja, op mijn sites werkt alles in beide browsers (en instellingen) goed.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip! en dit onderdeel is gelsoten!!!!

Ja, daarmee kom je in ieder geval al een heel eind in de richting. ;)

Ik zou nog een punt 11 toevoegen: Mooie kleurcombinaties. Dat is ongeveer het belangrijkste bij het designen van een website.
QUOTE]

- punt elf staat al op punt 4:p :D

mazzel:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan