Website soms traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Hallo helpmij -collega's,

Ik draai sinds enige tijd nu een webserver thuis (apache). Het vreemde is alleen dat mijn website soms heel erg traag laad of helemaal niet. Een korte tijd later gaat hij dan weer als een trein.

Aan de internet verbinding kan het mijns inziens niet liggen: Down: 4 Mbit up: 512Kbits/sec
Dit wordt overigens 6 Mbit en 768 kbit. Ook worden er geen dingen gedown of geupload vanaf dit IP adres (alle pc's in het netwerk staan gewoon aan en downloaden/ uploaden niets) Ook worden er geen applicaties op de server gedraaid. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Bas

EDIT; Natuurlijk wel even de website vermelden: www.maximusonline.tk

Ik heb even rondgekeken op je webserver en zag dat er een download op stond. Als iemand die download opstart met een redelijke internet verbdinding, word jou upload opgeslokt door hem. Als er andere zijn die jou site dan bezoeken dan duurt het even doordat er iemand aan het downloaden is :thumb:

Ja, klopt. Ik ga deze download ook verplaatsen. Maar zoveel wordt dit bestandje niet (hoogstens 1x per dag) gedownload en ik heb vaker last van deze vertraging...

Zou het misschien kunnen liggen aan de doorverwijzing van dot.tk?

kan ook. Maar dan heb je daar alleen last van tijdens het laden van de site voor de eerste keer

Ok, kan het ook met de systeemconfiguratie van de server te maken hebben, of maakt dat niet zo heel veel uit? Het is een AMD duron 800, XP pro, 128MB (binnenkort 256)

Neuh dat moet goed draaien. Tenzei je zelf nog meer tools erop hebt staan (mailserver, ftpserver etc)

Nee verder niks. Bedankt voor je info in ieder geval! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan