website statistieken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zorg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zorg

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2004
Ik ben sinds kort met een website bezig. Ik heb de statistieken via Nedstat lopen. Nu werk ik in Dreamweaver, en elke keer als ik mijn index. pagina bekijk (en ik tegenlijkertijd online ben) dan telt hij dit bij de bezoekers op.

Wat ik wil vragen is enerzijds hoe ik dit kan voorkomen?
Anderzijds vraag ik mij af of dit meetelt voor het dataverkeer naar mijn website?

BVD

Geplaatst door Zorg
Ik ben sinds kort met een website bezig. Ik heb de statistieken via Nedstat lopen. Nu werk ik in Dreamweaver, en elke keer als ik mijn index. pagina bekijk (en ik tegenlijkertijd online ben) dan telt hij dit bij de bezoekers op.

Wat ik wil vragen is enerzijds hoe ik dit kan voorkomen?
Anderzijds vraag ik mij af of dit meetelt voor het dataverkeer naar mijn website?

BVD

je kan niet voorkomen dat elke keer dat je je website bekijkt, terwijl je online bent dat de teller opgehoogd wordt. Dit heeft te maken met de manier waarop netstat telt.

De code die je van netstat hebt gekregen is zo gemaakt dat hij een plaatje (het blauwe icoontje van netstat) ophaalt van de website van netstat, daaraan is een code gekoppeld die hun vertelt dat het om een icoontje gaat die van jouw website afkomt en dat er daarvan de teller 1 opgehoogd moet worden.

Wat je kan doen om dit te voorkomen is om de teller er weer af te halen en pas er weer in te zetten op het moment dat jij de pagina weer upload.
Een tweede mogelijkheid is dat jij offline gaat op het moment dat je de lokale pagina bekijkt. Op het moment dat er geen verbinding is, kan hij het plaatje ook niet ophalen en kan hij dus ook de teller niet ophogen.

Over je vraag of het invloed heeft op je dataverkeer, ja dat heeft het, alleen is het plaatje wat opgehaald wordt zo klein dat het nauwelijks merkbaar is.

Succes,
Olav

Wat ik zelf doe ziet er (enigszins ingekort) zo uit:

PHP:
<?
	if($_SERVER["REMOTE_ADDR"] != "x.x.x.x" && $_SERVER["REMOTE_ADDR"] != "y.y.y.y") { echo "
			<br /><br />
			<!-- Begin Nedstat Basic code -->
			// rest van de code
			<!-- End Nedstat Basic code -->\n"; }
?>
..waarbij x.x.x.x en y.y.y.y mijn IPs zijn. Als ik dus vanaf die IPs de site bezoek wordt de teller niet weergegeven.

Dit werkt dus alleen met PHP ondersteuning.

Thanx KwarK en Olav. Wat een heldere uitleg!
PHP, daar werk ik nog niet mee, maar wie weet zal ik KwarK's advies dan nog eens opvolgen. Ik begrijp nu de insteek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan