Website templates?

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Marly*

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi iedereen!

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het gebruiken van website templates?

Zelf heb ik al enige ervaring met het zelf maken van websites dmv html en css, maar heb nog geen ervaring met het maken van een website adhv templates. Ik heb overigens nog maar net het ontstaan ervan ontdekt.

Ik vroeg me af of dergelijke templates makkelijk persoonlijk te maken zijn. Ik heb namelijk gezien dat voor sommige templates meerdere programma's nodig zijn om ze optimaal te kunnen benutten. Natuurlijk beschik ik niet over deze programma's dus dat zou wel eens een struikelblok kunnen zijn.

Bovendien vind ik sommige templates er nogal erg technisch en amerikaans uit zien. Maar valt daar makkelijk wat aan te sleutelen als je redelijke kennis van html en css hebt?

Daarnaast vraag ik me af wat de kwaliteit van dergelijke templates zijn in het gebruik (weergave in verschillende browsers, etc.)

Kortom: is het aan te raden om templates te gebruiken bij het bouwen van een website om zo snel en goedkoop aan een mooie en goede website te kunnen komen?

Groetjes Marly

Ik wil het gerust uitproberen, maar de template die ik op het oog heb kost 40 euro. Graag zou ik dus op voorhand willen weten of ik met die template overweg zou kunnen.

Nou zou er voor die template wordpress en mysql nodig zijn, maar die dingen ga ik toch niet gebruiken. Verder heb ik voor die template PHP4.2, Apache webserver en Adobe Photoshop nodig. Van die laatste weet ik wel wat dat is, maar die PHP en Apache webserver???

Maar je hebt zelf geen ervaring met een dergelijke aanpak?

Ach, op die manier.

Ja, als je een webwinkel of grotere site hebt kun je die toegevoegde opties wel benutten,
maar voor een gewone eenvoudige site heb je al die toestanden niet nodig.
Het is dus speciaal voor de gebruikte toepassingen geschreven, heb je dus nu in feite niks aan.

Er zijn genoeg freeware templates.

:cool:

Het is wel een ontzettend mooie template. Als ik die extra opties weg laat zou het toch wel een eitje moeten zijn niet?

Anders probeer ik het idd eerst met een gratis template. Maar die zijn natuurlijk niet hetzelfde als de template die ik zou willen kopen.

Ervaring van gebruikers van templates zijn overigens meer dan welkom!

Het lijkt mij, dat die template uit veel files bestaat om het geheel te laten werken, dus de vraag is of je er nu wat aan hebt.
Als het losse php files zijn, met bv het menu los, dan wordt dit met php geinclude in de pagina.
Dus php heb je zo al nodig.

:cool:

Ik heb net de broncodes even bestudeerd en aan de hand daarvan alvast wat zitten sleutelen en ik moet zeggen dat ik je vermoeden moet bevestigen: verschillende php files.
Maar ok, php lukt me nog wel.

De template is echter zo opgesteld dat gebruikers kunnen inloggen en berichten achter kunnen laten. Soort blogforum. Ik vermoed, maar weet dus niet zeker, dat ik deze functie gewoon kan negeren. Gewoon de verschillende links aanpassen aan normale url's naar html pagina's. Maar kan het mis hebben natuurlijk. Jammer dat dit wellicht de prijs bepaalt, maar ben echt reuze enthousiast over de algemene vormgeving: precies wat ik zocht!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Nou zou er voor die template wordpress en mysql nodig zijn, maar die dingen ga ik toch niet gebruiken. Verder heb ik voor die template PHP4.2, Apache webserver en Adobe Photoshop nodig. Van die laatste weet ik wel wat dat is, maar die PHP en Apache webserver???
Als het een wordpress template is dan weet ik niet hoeveel je er zoder wordpress aan gaat hebben. heb je een linkje voor ons?

Ok, het een en ander wordt me nu duidelijk.

Apache server, PHP4.2.x en MySQL zijn zaken waar de webhosting aan moet voldoen.
Ik heb al eens rond gekeken bij mijn eigen webhost en andere webhosts en kwam tot de conclusie dat er bizar weinig technische specificaties naar buiten worden gebracht. Ik kwam uiteindelijk op Hosting2go terecht en heb hier op het forum daar ook al veel goede ervaringen gelezen. Zij ondersteunen PHP 4, PHP 5, Apacheserver en MySQL.

Dan het probleem rondom de wordpress templates.... Geen idee eigenlijk hoe dat zit. Ik kan je ook geen link geven want zign.nl is momenteel de website aan het vernieuwen en zijn dus even off-line. Ik heb mbt. wordpress al een rondgekeken en ik heb het idee dat je dat programma zelf op de server moet zetten????

Als iemand meer uitleg kan geven of wordpress zou dat heel fijn zijn

Na nog wat zoeken heb ik goede informatie over het wel en wee van wordpress gevonden
http://www.mijnhomepage.nl/weblog/wordpress-installeren.php

Wordpress moet dus op de server geinstalleerd worden en is idd bedoeld voor het bijhouden van een blog op internet. En wordpress vereist PHP4.2 en MySQL.4 of hoger... Dat verklaart dus al veel.

Dat verandert nu wel het een en ander in mijn visie....ik wil namelijk geen blog op het internet :D

Kan ik nou concluderen dat ik eigenlijk niet naar de technische specificaties hoef te kijken? Die functies van een database, inloggen en bloggen wil ik er toch uit hebben. Maar het zal wel te ingewikkeld zijn om de verschillende zaken te scheiden....

Dan kun je je misschien afvragen waarom ik voor een blogtemplate zou gaan? Nou, de layout voldoet perfect aan mijn wensen......zucht :love:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan