website uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbybouwer

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Berichten
6
Hallo

ik heb via Webpagemaker een template gebruikt en aangepast voor mijn website. Via hostnet een domein aangevraagd, verhuisd naar Budgetwebhosting, daar de hosting aangevraagd. Tot zover alles in orde. Alleen het uploaden lukt niet. Ik heb via de file manager in mijn controlpanel de website geupload, maar hij is nog niet goed zichtbaar.
Via FileZilla wil ik de site dan uploaden. Dan wil ik de site opzoeken op de harde schijf, om hem te slepen naar de rechterkant, echter kan ik hem niet vinden
Wie kan me helpen?
 
wanneer heb je de site verhuisd? Heb je de site wel geupload naar de publieke map van de site?
 
vorige week verhuisd, dus moet al geregeld zijn. Is inderdaad wel in de public html
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij ;)

Wat is je domeinnaam?

heb je in de juiste map geupload (vaak een map met de naam HTML of www erin)
In het hostnet control panel je DNS verwijzing goed staan?
Heet je eerste file index.htm (html)

kan diverse oorzaken hebben namelijk
 
staat in de public html map
eerste file heet inderdaad index.html. Ik kan trouwens niet verschillende files uploaden, alleen het .wss bestand waarin de hele site staat.

DNS verwijzing is volgens mij in orde. weet niet precies hoe dat werkt. bij cpanel kan ik kiezen tussen subdomeinen, omleiding, geparkeerde, vereenvoudigde en geavanceerde.
 
Laatst bewerkt:
Zo op het eerste gezicht lijkt het of het bestandsformaat niet klopt. Ik krijg de bron te zien als ik je domeinnaam intik.

Ik ken het programma webpagemaker niet maar ik denk dat er een functie Exporten of opslaan als in dit programma zit.
Wat je uiteindelijk moet krijgen is een paar html files met een map waar je afbeeldingen in staan.

WSS file is niet goed dat is een bestand wat door webpagemaker gemaakt wordt.

EDIT:

Ik heb het programma even gedownload en je moet voor de optie 'export to HTML' kiezen

Dan worden de verschillende mappen en je index.htm file aangemaakt.

Deze files moet je uploaden naar je webserver (wat ook in het programma zelf kan als je je FTP gegevens invult dit kan met de functie Publish)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip. Inmiddels heb ik dat gedaan. Via FileZilla, FileManager van cpanel en via Publish button in Web page maker heb ik nu geprobeerd de html bestanden te uploaden. Zoals je kan zien, is de site nog niet goed online.

Links in de adresbalk zie ik trouwens een klein logo die erg lijkt op die van hostnet. (terwijl de hosting is aangevraagd bij budgetwebhosting en de verhuizing volgens hostnet twee weken geleden al goed is verlopen.) Zou dit het probleem kunnen zijn?
 
als je een server met ftp heb dan kan je het beter met ftp doen als niet weet hoe dat werkt kan je ook even een mail naar *knip* of kijk op onze site we bieden ook een help servers
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan