Website uploaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartJanssen

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Ik heb bij mijndomein.nl een domeinnaam en een host gekocht voor 30 euro.
Weet iemand hoe ik hier mijn site upload die ik al op me pc heb gemaakt?

Bijvoorbeeld FilleZilla voor FTP, maar ik neem aan dat dit ook via een beheerpanel kan zoals cPanel of Plesk.

Maar als ik mijn site naam in typ met ftp ervoor staat er de pagina kan niet worden weergegeven.
Maar dit zijn de ftp gegevens

hostnaam: ..
gebruikersnaam: ..
wachtwoord: <gelijk aan je inlog wachtwoord voor www.mijndomein.nl>

Je domeinnaam zal pas 24 uur na ontvangst van deze email actief zijn op het internet, dit komt doordat het domein niet meteen bij alle internetproviders bekend is en eerst moeten worden opgenomen in hun DNS systemen.
Als je toch al wel je website wilt uploaden dan kan je dat via onderstaande gegevens alvast doen, al zal de website niet meteen bij iedereen zichtbaar zijn door de DNS gegevens:
hostnaam: ...
gebruikersnaam: ....
wachtwoord: <gelijk aan je inlog wachtwoord voor www.mijndomein.nl>

Als je bent ingelogd met ftp moet je de bestanden van de website uploaden naar de map
public/sites/www.ditisprive.nl. Het gebruikelijke startpunt van een website heet 'index.html'.
index.html is het bestand waar de server het eerst naar gaat zoeken als iemand jouw domeinnaam intikt in de webbrowser.
index.php en index.htm zijn ook geaccepteerde namen.
Als de server dit startpunt niet kan vinden wordt een '403 Forbidden' fout weergegeven.

de ... waren ook prive gegevens

Kan iemand me vertellen wat ik moet doen

Hoi Bart,
Heb je de FileZilla Client gedownload en geïnstalleerd? Dat is een (gratis) FTP-programma om je site naar de webruimte bij je provider te kunnen overhevelen.
En kan je inloggen in FileZilla? Zie je dan iets in het rechtervenster?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Mijn probleem is opgelost ik heb het zonder programma gedaan ik moest gewoon connecten met ftp.mijnsite.nl en dan inloggen site uploaden 24 uur wachten en hij is online
Toch bedankt voor jullie moeite!
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan