Website verdwijnt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronold

Banned
Lid geworden
21 apr 2009
Mijn oma is overleden en had een website ruimte van KPN home ofzo.
en nu ze overleden is gaat die website natuurlijk weg want het abbonement van kpn word ook opgezegt.

kan ik deze website niet soort van na maken? dat ik de html code kopiër en in zikle plak ofzow?

Of is er een manier om deze website voor altijd te laten bestaan?
het zo erg fijn zijn als dat kan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je toegang hebt tot de FTP ruimte, dan kun je de hele website downloaden en ergens anders hosten.

Als je dat niet hebt, dan kun je alle pagina's afstruinen, de broncode kopieren, alle links volgen, en daar de broncode ook van kopieren. Je moet dan wel opletten dat je ook alle stylesheets en plaatjes e.d. meekrijgt.

Of je stuurt even een mailtje aan KPN met de vraag hoe je alle info er af krijgt; misschien dat je er via een web-app van hen ook bij kunt :)

zijn het scripts die je zelf hebt geschreven of die gemaakt zijn met een websitecreater (of iets dergelijks) ?
en is het alleen html, css en javascript of nog andere (bijvoorbeeld php of asp) ?
als je toegang hebt tot de scripts (bij html, css en javascript kun je het uit de broncode ophalen) kun je een andere host nemen en daar de scripts op zetten.

groeten ecross

IK weet de bron code en het is alleen maar HTML.
maak niet uit als het geld kost.

Ik weet niet hoe groot de website is, maar als hij uit slechts enkele pagina's bestaat kan je hem ook met firefox 'pagina voor pagina' opslaan (rechtermuisknop -> pagina opslaan als voor elke pagina doen).

Edit: weet niet of hij dan nog ergens anders te hosten is overigens ;)

frats was me voor.
volgens mij gaat het nu om een host zoeken.
ik zou zeggen google eens op webhost en je vind een heleboel!

Je kunt ook kijken wat een 'webspider' programma voor je kan betekenen. Die slaat de webpagina's zo op dat ze ook zónder Internet (en dus ook zonder webserver) te bekijken zijn.

Een programma daaromtrent is Httrack

Succes,

Tijs.

ALS HET ALLEEN UIT HTML BESTAAT,, DOE DAN NIET MOEILIJK...
tenzij het een grote site is natuurlijk...
maar kijk; als het iets van 3 p. is.. dan doe je zo:
rechtermuisknop; bron weergeven; en dat dan opslaan...

als het een grote site is,, dan moet je iets anders verzinnen of alles afstruinen:rolleyes:

Bedankt voor jullie reactie's maar ik wil dat de website online blijft.
het is deze website: http://home.kpn.nl/marleensloes/
ik heb niet veel verstand van HTML.
en van host enz ook niet.

de bron code kan ik zien.
maar meer weet ik echt niet.

iemand zij volgens mij ook opslaan de pagina's en dan hosten?
is dat een iedee?

mooie site,,
maar IDD... best wel wat pagina's inc. gastenboek,,
als je oma een computer had, dan zou ze daar als het goed is nog backupjes moeten hebben staan, die kan je dan hier online zetten: www.000webhost.com <gratis, zonder reclame, het is alleen dit www.eigennaam.???.com maar dat heb je er denk ik wel voor over;)

De computer is niet meer in mijn bezit :(
hij is van me tante en me oom nu.

De computer is niet meer in mijn bezit :(
hij is van me tante en me oom nu.

Als die alle bestanden hebben laten staan, dan zou je daar misschien naar kunnen mailen of ze dat naar je willen opsturen;)

Anders moet je KPN mailen of ze je de bestanden willen laten downloaden, wel FF de reden vermelden anders zou iedereen het zomaar kunnen doen;)

Hoi,

Ik heb geprobeerd die site te downloaden, en volgens mij is dat gelukt.
Normaal genomen zou ik dat natuurlijk niet doen, maar nu heb je hem in ieder geval nog als kpn 'm verwijdert of zo omdat de hosting is verlopen of zo.

Volgens mij is hij compleet, ik heb vergeleken wat er bij kpn staat en wat ik heb en zie zo geen verschillen.

Alleen 't gastenboek zit er niet bij, want dat staat elders. Maar dat is geen probleem, want vanuit de site loopt daar 'n koppeling naartoe, dus je kunt ook nog bij 't gastenboek.

Als je dat wilt kan ik 'm even bij mij neerzetten en hier 'n link neerzetten, zodat je kunt controleren of inderdaad alles is meegekomen.

Als alles in orde is kan ik 'm als zip naar je opsturen, dan kun je hem in principe in elke computer gewoon bekijken of weer op internet zetten.

Laat maar even weten wat je wilt.

Mooi! dat je hem heb kunnen downloaden!
Ik zou hem graag in zip willen hebben.
Maar is het dan een HTML code of zo ?
en ik heb geen verstand van hoe ik hem dan host? dan moet ik natuurlijk ook een domein naam hebben?
dat kost niet veel geld volgens mij? 10 euro of zo voor een jaar?:o
Nja erg bedankt ik zou hem wel willen hebben.

Maar is het dan een HTML code of zo ?
en ik heb geen verstand van hoe ik hem dan host? dan moet ik natuurlijk ook een domein naam hebben?
dat kost niet veel geld volgens mij? 10 euro of zo voor een jaar?:o
1. Ja, het is een HTML code (als het goed is, anders moet je hem openen in kladblok en hem als HTML opslaan;))

2. Als je hier een account aanmaakt: www.000webhost.com dan krijg je een subdomein... nou ja, dat wil dus dit zeggen: www.eigennaam.???.com en dat is gratis, daar kan je hem onderbrengen;)

Veel succes

Ik heb je 'n privé-bericht gestuurd met de link waar de zip staat.
Laat even weten als je 'm hebt gedownload, dan kan ik hem weer verwijderen.

Als 't misgaat, kan ik 'm ook per 'gewone' mail sturen.

Ik zou gelijk, voor de zekerheid, 'n kopie maken. Als er dan iets misgaat, heb je de kopie nog.
Als je de zip uitpakt zie je 'n map. Als je die opent, staan daar bestanden en mappen in. Die kunnen in principe precies zo op internet.
Het bestand met de naam index.html is de openingspagina. Als iemand naar de site gaat, is dat de pagina die automatisch wordt geopend. Van daaruit kom je op de rest van de site.

Op internet zetten doe je met 'n ftp-programma, zoals het gratis FileZilla. Maar misschien heeft dat webhost.com 'n andere (eenvoudiger?) methode. Dat kan iemand anders je misschien zeggen.
De naam van de site verandert wel, omdat hij dan niet meer bij kpn staat.

Ik neem aan dat je 'n internetverbinding hebt. Veel providers leveren ook gratis ruimte voor 'n site. Dat is ook nog 'n mogelijkheid. Ook dan zal de naam van de site veranderen. Zo beginnen sites (de gratis) bij xs4all met xs4all.

Nou, ik hoor wel of je de zip hebt kunnen downloaden.

het is gelukt bedankt!
ik zie geen HTML code maar allemaal bestanden klop dat? met mappen enz

Ja, dat klopt.
Html is niets meer dan 'n taal, net zoals Engels of Duits. Als je zo'n bestand dat eindigt op .html of .htm (dat is hetzelfde) opent in een tekstverwerker als Notepad, zie je de html.
Die html wordt door de browser vertaald naar wat jij op het scherm ziet.

Als je dubbelklikt op index.html dan opent die in de browser en kun je, op je computer, de site bekijken.
Misschien verstandig om nog even te kijken of echt alles er is, want ik ken die site natuurlijk niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan