Website verhuizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Oke ik heb geloof ik best wel een simpele vraag hier, maar toch zou ik graag een duidelijk antwoord willen hebben.
Ik heb een .nl site bij one.com gehost.
Nu wil ik deze naar een Amerikaanse website verhuizen.
Alles mag verloren gaan, ik heb immers toch een backup van zowel alle MySQL databases en alles wat op de FTP stond.
Nu vroeg ik mij af, hoe gaat zo'n verhuisproces in zijn werk en wat moet je er allemaal voor doen?
Ik heb ergens gelezen dat je een bepaalde code krijgt ofzo die je dan aan je nieuwe host moet geven?
Nou ja, ik heb dus geen idee hoe je een domein moet verhuizen en ik dacht dat het wel handig is om dit eerst ff te informeren alvorens dit uit te voeren.

Gewoon registreren bij die Amerikaanse host , zij zullen alles voor je regelen. Als ze iets nodig hebben zullen ze het wel vragen :)

Aangezien je zelf een backup hebt is er helemaal geen probleem. Gewoon aanvragen dus :)

Ok, dus ik hoef ook helemaal niks te vragen bij de oude host als ik het goed begrijp?

Nope , let wel op dat je misschien aan een contract gebonden bent. Maar ik denk niet dat dit een probleem vormt , heb zelf ook al domeinnamen en host overgezet zonder de host zelf op de hoogte te brengen ;)

Ooh nice :D
Ik zal ff kijken wat dat contract precies inhoud. Volgens mij betaal je per jaar ofzo? Dat ik moet betalen is niet zo'n punt, als ik er maar weg kan.
Nou in ieder geval heel erg bedankt voor je reactie! :D

Oke die amerikaanse host snapt niet wat ik bedoel als ik zeg dat mijn website wil verhuizen. Ik heb het al 10 keer geprobeerd maar ze zijn simpelweg te achterlijk om te snappen wat ik bedoel. Zelfs als ik hun FAQ citeer waar in staat "Q: Kunnen jullie mijn website verhuizen, A: Ja natuurlijk als je ons alle logingegevens etc geeft".

Maar goed, ik ga het dus anders doen. Ik ben er wel in geslaagd om in het controlpanel op die amerikaanse host een domain toe te voegen.
Dus ongeveer dit:
servervandieamerikaansehost/mijnaccount/public_html/mijnsite_nl

Alleen als je nu naar mijn nederlandse site gaat (laten we zeggen mijnsite.nl) kom je natuurlijk niet bij die amerikaanse host uit.
Nu wil ik wel dat als je dan mijnsite.nl intypt dat je daar dan wel uitkomt. Kan ik dit gewoon doen door mijn nameservers te veranderen op de nederlandse host naar de nameservers van die amerikaanse server?

Nu wil ik wel dat als je dan mijnsite.nl intypt dat je daar dan wel uitkomt. Kan ik dit gewoon doen door mijn nameservers te veranderen op de nederlandse host naar de nameservers van die amerikaanse server?
ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij moet dat gewoon kunnen. Natuurlijk moet je de kosten voor de domeinnaam dan wel aan de Nederlandse host blijven betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan