website, vernieuwen of f5

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hoi,
Ik ben bezig met het maken van een website voor een winkel.
Ik bouw die site met dreamweaver.
Nu heb ik het volgende probleem: Ik maak wat nieuws voor op de site en vervolgens stuur ik het bijgewerkte gedeelte van de site naar de server.
Wil ik dan het resultaat bekijken, dan zie ik het gedeelte hoe het eerst was en niet het bijgewerkte stuk.
Vervolgens kan ik tot vervelens toe f5 duwen of pagina verversen, maar zonder resultaat.
Pas wanneer ik het programma ccleaner over mijn pc laat gaan pikt hij het nieuw gemaakte stuk ook op.
Waar kan dit aan liggen??

adres van de site is http://www.amaliahoeve.com

Een website wordt opgeslagen in je cache. Dus bij veranderingen wordt de site geladen vanuit de cache. Hierdoor krijg je de oude versie. Wanneer je de cache leegt (met bijvoorbeeld CCleaner) is de oude site verdwenen. Dan krijg je dus de nieuwe.

Meestal werkt dit ook met F5, maar soms duurt het dan wat langer.

Geplaatst door rve123
Een website wordt opgeslagen in je cache. Dus bij veranderingen wordt de site geladen vanuit de cache. Hierdoor krijg je de oude versie. Wanneer je de cache leegt (met bijvoorbeeld CCleaner) is de oude site verdwenen. Dan krijg je dus de nieuwe.

Meestal werkt dit ook met F5, maar soms duurt het dan wat langer.

Ik heb net even een klein stukje tekst veranderd, klikte daarna f5 en direkt was het ok.
Maar schrijf ik in het gastenboek of plaats ik een foto erbij, dan kan ik f5 duwen tot ik een ons weeg.
Ik ga zo even proberen met ctrl + f5
brb

Daar was ik weer.
Daarnet zelf in het gastenboek geschreven, daarna het bericht verwijderd.
Maar het blijft maar in beeld staan hier.
Ook als ik de pc opnieuw opstart, staat het verwijderde bericht nog op mijn scherm.
Nadat ik cookies verwijder, al dan niet handmatig of met ccleaner is het wel ok.

Maar het gaat mij er eigenlijk om, dat wanneer mensen de site bezocht hebben en ze komen bv een week er na weer terug, dat ze dan de bijgewerkte site zien en niet die van een week terug.
Kun je dat misschien in het kladblok van je pagina instellen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan