Website vervangen m.b.v. Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jazzystijnemans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
5
Beste mensen,

Sinds gisteren pas ben ik begonnen met het aanvragen van een domeinnaam (etc.) en het werken met Dreamweaver. Om dit te leren heb ik een tutorial online gevonden, werkte prima!

M.b.v. deze tutorial heb ik een simpele website in elkaar gezet (alleen home(template)).
Uiteraard zag deze site er niet geweldig uit, dus besloot ik eens een gratis template te downloaden en die te gaan bewerken. Dit ging heel aardig, maar het probleem is ontstaan toen ik deze nieuwe (gedownloade) template wilde uploaden bij Webreus.

Ik heb telkens geprobeerd om de oude site te vervangen voor de nieuwe maar de oude bleef telkens staan. Dit terwijl ik telkens via "Site en Manage Site" de nieuwe site online te krijgen, precies op dezelfde manier als dat ik de oude site eerder online zette. Op een gegeven moment ben ik alles maar bij "files" op de "remote server" gaan verwijderen. Daar staan nu volgens mij alleen nog de standaard bestanden op die ik niet kan verwijderen. De originele site staat er dus nu niet meer op; de site is leeg.

Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet! Ik zal de situatie beschrijven waar ik nu ben, misschien hebben jullie wel een heel simpele oplossing!

Ik gebruik het originele uitgepakte mapje dat ik van de site heb gedownload met de gratis template. Hier heb ik de "index" file met DW geopend en dus aangepast. Vervolgens heb ik deze weer in datzelfde mapje opgeslagen onder index.html. Ik heb dus de originele index vervangen.

Maar het uploaden lukt niet! Telkens probeer ik dan maar bij "site en manage site" een nieuwe verbinding te maken en hij maakt verbinding maar er komt niets op de site te staan.

Dit lukt me dus niet! Ik ben er wel achter dat je niet zomaar een losse html pagina online kan zetten maar dat je ook de plaatjes enzo erbij moet zetten. Daarom heb ik alles ook netjes in het originele gedownloade template mapje laten staan.

Volgens mij doe ik iets fout met de mapjes op mijn eigen pc, maar ik weet niet wat!


Ik heb maar zoveel mogelijk opgeschreven en misschien moet ik nog zaken toelichten, dan hoor ik het graag.

Hoop dat jullie kunnen helpen!


Groeten,
Stijn
 
gebruik je een webserver bij iemand anders of een localhost webserver??
probeer alle bestanden te verwijderen. de site zou dan nie tmeer benaderbaar moeten zijn en upload dan de nieuwe pagina ;)

Byee VRC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan